Alltid bra till nåt.

Hade en vän på besök i helgen från storstan i väst. Besöket påminde henne om att hon aldrig ville lämna sin storstad. Ja, Hedemora är ju alltid bra till nåt. Att avskräcka folk från att bo här är väl det vi gör bäst...

Jag var lättroad som vanligt och jag hoppas att jag lyckades någorlunda med att underhålla henne med det smala utbudet som finns här i kring. Hemmafest är ju helt klart underskattat och att dansa bland artonåringar på det lokala dansgolvet är väl inte heller fel då och då.

Men att köa till tjorren som en gam är väl lite väl... kanske var det där den äkta lantismentaliteten kom över min vän, för det kunde inte ha sett snyggt ut. Fulla och galna människor som skriker efter korv och kebab, smiter emellan och fuskbeställer via folk som redan står vid luckan. Resulterar att man blir stående tills det stänger. Typ. Men det är ju ändå Hedemora. Mitt Hedemora.

Kommentarer
Postat av: Linda-Sara

Åh Peza, jag hade en toppenhelg hos dig ju! Och det handlar inte alls om Hedemora, bara om lilla jag som är vilsen i stora världen och reagerar starkt på allt som inte är anonymt och stressigt. Spelar ingen roll vilken mindre stad det är alltså. Hedemora bor i mitt hjärta forever! (Fast måste erkänna att kön till grillen var lite avskräckande ju...)

2007-12-04 @ 21:57:38
URL: http://kallfront.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0