Alltså, jag skäms.

Både min syster och hennes man hatar nog Hedemora just nu. När de för en gångs skull söker sig utomsocknes från lilla Hienshyttan, som ligger utanför lilla Långshyttan, som ligger utanför lilla Hedemora så blev det inte riktigt som de tänkt sig tror jag.
Eftersom de kommit på att det var så länge sen de umgicks på tu man hand, så ställde jag och min vän upp som lite barnvakt så de kunde åka till Hedemora och "göra stan" tillsammans.

Blev mäkta förvånad när syrran en timme tidigare innan sagd tid ringer och säger att de är på väg hem igen. "Redan?" säger jag. Hon suckar och lovar att berätta när de kommer hem i stället.

"Alltså jag smäller av!" säger syrran när de kommer hem. Jag bara tittar frågande och ber henne berätta rätt omgående vad som hänt.

De kommer till stan, och tänker att de slinker in på lokala puben en sväng först. Efter en drink drar de vidare i jakt på en pizza. Kommer till den ena, igenbommad. De traskar vidare i kylan till ali baba. Stängt. Upp på stan igen och kollar nästa. Stängt. "Vad fan är det här, vad är klockan? Efter 22.. jaha men det är ju helg!" muttrar de.

Sista hoppet, lokala grekrestaurangen på våran "heta" huvudgata. Öppet, värma sig, äta lite. "Dig kan jag servera, men du är för full" hävdar hovmästaren och pekar på syrrans man. Båda gapar som fågelholkar åt påståendet, duktigt besvikna. Tvärnit, så de får snällt återvända till lokala puben igen efter att ha plöjt igenom hela Hedemoras utbud. 95% stängt.
Vakterna har under denna tid kommit i tjänst på puben och nekar även där inträde.
"Alltså jag fattar ingenting! Fy fan, det var tamefan sista gången jag åker till stan. Nånsin."
. Ja ni, visst har småstadsmentaliteten spårat ur, eller vad är krogägarna rädda för egentligen? Det är ju så man skäms.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0