Älvdalen, gudomligt vackert.

Googlar järnet om Älvdalen, och vad hittar jag där. En väldigt talande text som Fittfrida skrivit i sin blogg:

"I morse när jag åkte tillbaka till Orsa från Älvdalen var det fint väder. På grund av det fina vädret lade jag märke till att det inte bara är Orsa som är gudomligt vackert. Älvdalen är det också. Jag fattar verkligen inte varför Göteborg ligger i södra Sverige när det hade kunnat ligga i Dalarna istället. Kan inte hela Göteborg flytta dit? Det borde ju inte vara så värst svårt tycker jag. "

Kommentarer överflödiga. Dalarna ÄR väldigt, väldigt Loveable... Och snart bor man där, mitt i smeten. Mitt i ingenstans. Mitt i allt. Mitt i kärleken och hjärtat av dalom. Can´t wait. Joo, just det. Jag har fått journalistjobb där i två månader! Önska mig grattis, det är jag fan värd.

image60

Älvdalen city by wintertime.

Kommentarer
Postat av: hanna

grattis för ditt nya jobb! kram

2007-12-20 @ 17:34:13
Postat av: Seija

Stort GRATTIS! Det är du fan värd ;) Och Lycka till! Kram

2007-12-21 @ 13:20:56
Postat av: Linda-Sara

GRATTIS! Och god jul! :)

2007-12-21 @ 19:28:01
URL: http://kallfront.blogg.se
Postat av: Dan

Kul att du fått jobb!! Hoppas att det blir mer än två månader!

2007-12-21 @ 23:18:12
Postat av: Ellinor

God jul vännen! Hoppas du får en härlig julvecka!

2007-12-24 @ 17:28:53
URL: http://xellie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0