Full av kärlek är jag.

Upp 4.30. En tågresa till mora och en bussresa senare är jag framme. I Älvdalen. Måste erkänna att jag trodde det skulle vara en hemsk håla i norra Dalarna men jag hade fel. Sitter på hotellet med en rykande kopp gott te, och tittar ut på kylan och snön. Jo faktiskt, det finns snö i norra Dalarna och känner att ljuset gör mig gott. Men kylan, -16 grader, gav mig officiellt frostbite.

När jag sitter där och väntar, funderar, kommer jag att tänka på den där serien som gick på SVT för hundra år sen. "Radioskugga" hette den väl. Med Figge Norling som radiopratare. Sitter i sin lilla hobbystudio och sänder för gårdarna intill med femtio meters mellanrum. Han har kommit till byn för att fly stressen i storstan. Och vilken håla sen, men ack vilken karaktär och vilka goa människor han lär känna.

Lite den känslan får jag när jag kommer hit till Älvdalen. Ju mer norrut man kommer i dalom, desto mysigare blir trakterna. Vet inte om det är juletiderna men jag är full av kärlek till Dalarna i dag. Norra Dalarna. Varför bor jag i södra? Nä, dags och flytta!


image58
Mina vänner, jag tar lite julpaus från bloggen och gör som tomten här.
Återkommer om det finns något uppenbart att dela med mig av dock!
GOD JUL PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Mågnus

God jul Theresa :) Hoppas du får det fint!
Varför älvdalen förresten?

2007-12-19 @ 19:25:44
URL: http://www.blaeffo.com
Postat av: Therésa

Hej Mågnus! Sökte ett journalistjobb där. Och eftersom detta gick vägen kommer jag bo där i två månader efter nyår! Jag väljer jobben, inte städerna eller byarna där jobben finns i :) Får nog blogga lite om detta sen. God jul på DIG!

2007-12-19 @ 23:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0