Spännande helg i Hedemora.

Hedemoras nattliv har fått klara sig utan mig den gångna helgen. Fröken T har hållt sig utan alkohol och har istället knarkat cola light och julmust. Hä va gött! Jag orkar som sagt inte vara berusad längre, inte på ett tag iaf.
Har varit så skönt att låta kroppen få reparera sig lite och jag kan inte påstå att jag saknar våran risiga pub med fjortisarna bakom baren och medelåldringarna framför den.
Ni som bor utomsocknes bör ju göra ett besök, jag  lovar er att lantis och småstadsångesten kommer göra sig påmind rätt snart!

Jag har roat mig med det man får göra i stället, om man inte har alkohol i blodet en helg i Hedemora: Jag har varit schaufför.
Min svägerska och tre till skulle till überhålan strax utanför stan, västerby, för och fira en väns 30-årsdag. Hemmafest med andra ord, eftersom det är så svårt att fixa fler schaffisar om en hel fest ska på krogen senare. Enklast och stanna hemma och steppa på parketten alltså. När jag senare på nattkröken, efter en liter cola light och nästan tre filmer senare, kommer för att hämta gänget är det fifty fifty piggelin och resten är på gränsen till spyornas land. Härligt!

Som om inte det vore nog bevittnar man ett typexempel där ungdomarna i stan har ALLDELES för mkt fritid.
Vi i bilen vars ögon INTE står i kors/tittar in i huvudet, ser hur två yngre män hoppar ner i skogen efter att ha övergett en färsk, nykrockad bil som först smashat in i bilräcket på min sida av körbanan. Den såg hyfsat demolerad ut. Hade vi kört förbi på samma plats ungefär två minuter tidigare hade vi förmodligen frontalkrockat med pundarhelvetena/fyllskallarna. Hemska tanke.
Ganska säker på att den var stulen eftersom en vanlig svensson som krockat knappast flyger som en gasell ifrån bilen och ner i skogen bredvid. En vanlig svensson står kvar. Och ringer polisen. De gjorde inte dessa ungdomar, så jag gjorde det åt dem. Undrar vad som hände sen? Lär kolla polisens hemsida. Spännande action i stan va?

Kommentarer
Postat av: Kristina Ersson

Har läst igenom din blogg och börjar genast minnas en massa tokiga minnen från Långshyttan från den tiden jag själv bodde där. Samtidigt jag tycker är skönt att ha flyttat därifrån så får man ju lite hemlängtan till Långsta. Brukar ju "komma hem" och hälsa på ibland fast det är långt mellan gångerna. Bor ju numera som sagt i Härnösand.

2007-12-11 @ 08:39:57
URL: http://kristinaersson.spaces.live.com/
Postat av: Lina

hej! ja hur gick det igentligen men krocken?... mysko iaf..

2007-12-12 @ 23:58:48
URL: http://www.littlelajna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0