Hemmablind?

Jag vette fan om jag skulle kunna jobba som en copywriter, alltså en person som skriver texter som på ett positivt sätt ska marknadsföra och främja en produkt. Åtminstone inte när det kommer till min hemstad Hedemora.

Läste i en jobbansökan på region "Hedemora" där de söker en person till socialkontoret (INTE ett jobb jag tänker söka så klart, jag är bara nyfiken som vanligt).

Där står:
"Hedemora - Dalarnas äldsta stad - är en ekokommun i södra Dalarna med 15 400 innevånare.
Förutom en levande landsbygd finns i Hedemora modern industri med gamla anor. Här erbjuds stora möjligheter till ett rikt friluftsliv, närhet till högskola och goda förbindelser med bl a Stockholmsregionen. Hedemora kommuns vision är att skapa en bygd med framtidstro, där människor och näringsliv utvecklas."

Då vet ni det! Observera ordvalet "levande landsbygd". Kan inte låta bli att rynka på näsan, är det bara jag som blivit hemmablind eller? För de enda bra tre sakerna jag kan komma på med min stad är:  1) Hökargrillen som har öppet till 3 lördag-söndag  2) Wayne´s coffe´s etablissemang i stan  3) Självplocket på Systembolaget (som vi fick alldeles för sent).  4) Placeringen, rent geografiskt.

Trångsynt? Jag? Nää, kan jag väl aldrig tänka mig.

image42
Våran järnvägsstation. Your ticket outtahere´!

(bara silon i bakgrunden drar ju ner humöret)


image43
"Hedemora - Har mycket att erbjuda!"

Sjön Hönsan, en av de vackrare platser i stan faktiskt.
(virtualtourist.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0