Jag blir nog fet i storstan.

Efter första akten, då jag och norrbo kliver ut ur salongen på folkoperan, har jag gåshud och är på väg att grina. Så bra var operan. Vilka kläder! Vilken sång! Vilken genomtänkt scenografi och regi! Vilket vin i pausen och vad mycket folk! Jag är såld. Går jättejättegärna igen. Såg dessutom att Romeo och Julia kommer till Falun i operaform. Sugen? Ja! Om ni inte har förstått det, fröken Therésa har varit på sthlmsbesök.

Jag förvånades av att jag tyckte det var så lättande och skönt att snabbt halka in i alla rutiner som sthlm för med sig. Var man tar sig ut, hur man hittar till åhléns city på snabbaste sätt, vilka krogar det fanns att välja på, var jag köper dygnskortet till tuben och framförallt åt vilket håll jag ska ta mig. Men det stadiga alkoholintaget kom också skrikande tillbaka till mig.

På det viset är jag också glad över att bo här hemma i Hedemora, där man max sitter hemma i sin dammiga vrå framför tv:n och tar ETT glas vin på kvällen för att "slappna av". Kom på mig själv när jag till min vän i göteborg skrev på msn, efter att hon sa:
"Ska ut på puben jag. Men bara dricka två öl, ska jobba i morgon". Varpå jag säger:
"Det är det som är så skönt att slippa med storstan och bo här istället nu, jag kan fokusera på kost och träning i stället i veckorna".

Fatta vad överviktig jag skulle bli om jag bodde i storstan och drack öl och vin varje dag! För det skulle jag säkert. Det sociala livet ser heeelt annorlunda ut där.
I övrigt var sthlm sig likt med otrevliga människor på tuben, samma krogar, trafik och zickzackande mellan stressade människor. En sak var annorlunda... vintern har anlänt till sthlm. Kändes skumt. Sist jag lämnade metropolen sken solen och det gjorde den inte nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0