Sweet dreams...

Vilken dröm jag hade i natt! Drömde att man ringde till mig från Dalarnas tidningar och undrade om jag var intresserad av ett vikariat 3 månader framåt, som redigerare, varpå jag frågar om jag får tänka på saken en dag.
"Nej du måste svara nu, innan vi lägger på här. Det är bråttom." svarar mansrösten, lite stressad.
"Jaa, men då är jag ju självklart intresserad!" säger jag hafsigt och snabbt.
"Bra bra, då säger vi det" avslutar mansrösten.

Jag glad i hågen över att man nu i alla fall har tre månadslöner att se framemot, då telefonen ringer igen lite senare.
Det är från Aftonbladet, och personalchefen Marianne som ringer. Hon säger att de fått ett vik på ett halvår, till och BÖRJA med, på redigeringen och undrar om jag är intresserad av att börja omgående. Shit! tänker jag, ett halvår liksom! Utan att tänka tackar jag ja till även det.
Kommer på mig själv att jag nu sitter jävligt mycket i klistret. Vad fan ska jag säga till Dalarnas tidningar, som jag ju redan tackat ja till?! Hjälp!

Det dryga är att jag inte minns hur jag löste det hela. Har för mig att jag ringde upp och talade om att jag fått ett bättre jobberbjudande. Så vill jag i alla fall minnas det.
Vad ska detta betyda nu då? Men åh, tänk om det vore sanning... Jag vill ta detta som ett tecken på att det snart strömmar in jobb till mig. Så kass är jag väl inte? Får hemmasjuka snart! Ah! Åh söta dröm, att få komma ut i arbetslivet igen så man inte tänker så mycket på var man egentligen befinner sig. I Hedemora, på berget, mulet och solokvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0