Lantisbruttan trivs nu.

Ok vänner, jag har återvänt till min älskade lantisbygd. Lilla Hedemora. Där historiens första rulltrappa invigdes i somras, där Waynes coffee´s etablering blev årets happening och stan stänger 14 på helger. Söndagar inte alls. Staden där folk hurrade för att vi fick självbetjäning på bolaget i mars i år (!) och folk tyckte det var "snabb utveckling". Eh.

Tillbaks i hålan där krogen stänger två och du kan välja på "hela två ställen". En pub och ett dansställe, och du kan inte åka taxi för det lokala taxibolaget lades ner  i år. Kundkretsen räcker inte. Säger inte det allt?

Men det är också stället där du i bästa fall kan hämta ut det där paketet på ica utan leg för att expediten känner igen dig, där du kan morsa på folk i affären och höra "hur det var förra helgen", där lokala pizzagubben vinkar till dig utanför affären för att han känner igen dig, och där du kan gå vart du än ska i stan och dina vänner och familj finns inom en 3 mils radie.

Du betalar också 400 spänn för ett terminskort på lokala träningsstället och får pumpa, aerobica, simma, skutta och röra dig huur mkt du vill. För det finns inget annat ställe och träna på, så du behöver inte bli helt surrig i skallen av alla center som finns annars.

Vill man tillabaka till fjollträsk eller inte? ;)

Kommentarer
Postat av: Johan

Stockholm
* Har en otrolig natur. En mycket vacker stad.
* Bra kommunikation över hela staden (lätt att ta sig från ena änden till andra)
* Relativt mycket snällt folk.
* Många affärer. Mest i Sverige. Arlanda ligger här också.
Det där med att folk känner igen varandra gör man i förorten. Du får skylla dig själv om du bor mer centralt *s*
Bor dock i Vasastan, men har bott i förorten..

2007-09-08 @ 19:02:29
Postat av: Johanna

ååh hedemora <3 mina kompisar bor där så åker dit varje sommar, hur underbart som helst att vara där!

2007-09-08 @ 19:04:30
URL: http://mostwandetfashion.blogg.se
Postat av: Therésa

Johan: Nädu, du får allt komma med bättre argument. "Har en otrolig natur", vart då? ;) Där jag bor har jag natur allover :D

2007-09-10 @ 01:18:30
URL: http://storstadslantis.blogg.se
Postat av: Garbo

Men minsann där jag bor ett par mil utanför stockholm förbi en liten stad o några mil till så går det hästar utanför mitt fönster o bara 5 minuters bilväg så betar kossorna och med tåget 40 minuter in till den röriga storstaden Sthlm och med skumpande buss 30 minuter in till lilla staden,jag kan inte bo bättre än såhär jag har både och =)
Jag bor i ett gammalt brukssamhälle o njuter av skog inpå husknuten och kaffeskvallrande grannar ;)
Lycka till i Hedemora och forsätt för all del att blogga :)

2007-09-10 @ 09:37:58
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Johan

Djurgården? Gärdet? Lidingö?
Känns som om du har en negativ inställning helt...

2007-09-10 @ 17:00:49
Postat av: Seija

Saknar att läsa din härliga blogg =(

2007-09-14 @ 13:01:30
Postat av: Dan

Du vet väl om att en "riktig" storstadsbo anser att tre träd i samlad grupp är en urskog, så nog finns det mycket "natur" i Stockholm då.
Men den "riktiga" naturen med tystnaden är nog svår att hitta där...
Trist att läsa att Tai har lagt ner, man är ju lite beroende av dom när man ska ut å festa lite.
Sen så hållar jag med Seija, fortsätt att blogga!
Brukar va trevligt att läsa vad du har att skriva!
Tack för titten! Och ha en riktigt bra dag!

2007-09-15 @ 16:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0