Stanken förföljde mig till dagens slut.

Helvete vad FÖRBANNAD jag blir när folk ser att man kommer kutande mot hissen och så håller dom den inte! Vadan detta jävla ohyfsade beteende?!? En helt proppfull hiss på väg upp till femman där jag jobbar. Jag ba: "Hallåå?! Håll hissen då..." Medan jag kämpade med att få in en fot emellan, med ryggsäcken på mig och handväskan i ena handen.
Alla bara glor. Oväntat. Jävla sthlmare. Jag skakar på huvudet och muttrar. Kliver rätt in i hissen med ansiktet mot allt folk och ryggen mot dörren. Inget val med tanke på att hissfan var så smockad.

Ett ögonblick senare känner jag en fruktansvärd odör. En sådan odör man varken vill eller förväntar sig att känna 8.45 en måndag morgon. Snubben till vänster om mig STINKER sprit! Whatta...? Lägg där till att han står typ 30 centimeter ifrån min näsa. Jag dog. Nästan i alla fall... Man börjar ju fundera vad han skulle till jobbet och göra. Festa kanske? Alkis? Besökare? (får man väl hoppas) Who knows... stank gjorde han i alla fall.

På väg hem kommer en "Situation sthlm"-försäljare gående i gången på tuben, hon ser inte så jävla stadig ut men ändå stadig. "Ska inte såna säljare hålla sig nyktra", muttrar jag för mig själv när jag inser att hon stannar till vid mig. Tanten bredvid ska visst köpa sig ett ex. När försäljaren sträcker sig fram för att ge tanten tidningen knöt jag ihop säcken PRECIS som den började. Hon STINKER spriiit! Va FAAN!?!

Det roliga är att när jag tjyvtittar på tidningen när tanten fått den i knät så står det tydligt längst upp på sidhuvudet: "Köp ett ex endast av säljare med väl synligt gult id-kort... annars inte ren/nykter " osv. Behöver jag tillägga att det hade INTE denna försäljare. Jag tjyvtittade nog på henne med när hon passerat. Men den där stanken... fyy fan.

Kommentarer
Postat av: Johan

Tell me about it. Tycker inte ett dugg synd om Situation-tanterna och gubbarna som kommer på tuben. Dom får skylla sig själva.. *fnys* =)

2007-09-03 @ 23:44:10
URL: http://www.metrobloggen.se/sodermalm
Postat av: Garbo

Jag är stockholmare född på söder och uppväxt i stan men jag BRYR mig om folk som har det sämre,jag klappar mig inte för bröstet när jag säger att jag delar ut frukt på vintern till dom som sover på tåget,köper alltid situation sthlm samt skänker en slant till en trasig själ och folk bara glor på mig som _jag_ vore dum i huvet,men jag _känner_ bara så enkelt är det,jag åker hem till mitt har tak över huvet o mat i frysen,vad har dom?
Kan man dela med sig så gör man så enkelt är det.
Man ska aldrig dömma för vi har ingen som helst aning om hur vad o varför det gick som det gick i dessa människor öden o liv.
Däremot ger jag inget till dess tiggare som springer m lappar på tågen,nonono....det finns en skillnad mellan dom som har det svårt och dom som har satt i system att tigga.

2007-09-04 @ 08:58:18
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Therésa

Garbo: Håller med, och jag hoppas att du inte missade min poäng.

2007-09-04 @ 10:32:39
URL: http://storstadslantis.blogg.se
Postat av: Garbo

Nope no fence :)

2007-09-04 @ 11:05:51
URL: http://garbo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0