"Det är som att cykla".

Nää hörrni, jag är anti! Det är ba så. Vad har Uppsala gjort med mig egentligen? Mycket har hänt, inget händer på bloggen och orkar inte bearbeta någon information just nu. Jobbigt och gå till jobbet på morgonen också när jag ser alla här i stan flyga fram på stan med sina cyklar över trottoarer, cykelvägar och övergångsställ. Jag vill också! 

Det ser så skönt ut, undrar om jag fortfarande har balansen i behåll? "Det är som att cykla", sägs det. Vette fan ja´, nu för tiden kan man väl inte ens hålla i styret med en hand utan och riskera och köra in i närmaste husfasad. Återstår väl och se för jag ska få låna en cykel av min nya hyresvärd, mycket vänligt av henne så slipper jag släpa hit min på tåget. Inte något jag längtar efter direkt. Men nu borde det gå väldans snabbt och ta sig till jobbä´!

På väg hem efter en dags arbete passerar jag någon husfasad med något i bakgrunden som ser ut som ett företag eller annat med stora skyltfönster. Kan ha varit en blomsteraffär. Och apropå skylt så sitter en omsorgsfullt iskruvad skylt i fasadväggen som säger: "DETTA ÄR INTE NÅGON CYKELPARKERING".
Nehe? vad är det då? undrar jag lite tyst frågande. Ett tomt space? Får man STÅ där då? Får man inte alls ta upp den platsen? Vadå, FINNS det cykelparkeringar? Såg små vita rutor i mitt huvud, som när man parkerar bilen vid ett stort köpcentrum. Cykelställ har man ju hört talas om där cyklar hör hemma, men finns det regler för var man får parka sin velociped?

Har en känsla av att cykelämnet lär dyka upp vid ett senare tillfälle. Ett utdrag om vad wikipedia säger om cykel: "För bekvämlighets skull monteras en sadelstolpe och sadel på cykeln". För det är bara mindre skönt utan? Eh.

Kommentarer
Postat av: IsaViolia

hahah, nej inte mindre skönt, mer oskönt tror jag att de blir.
Cykelparkeringar de är grjer de:)

2008-04-02 @ 15:10:55
URL: http://isaviolia.bloggagratis.se
Postat av: hanna

jag kan varmt rekommendera cykling! det går så fort att ta sig framme och man får frisk luft samt gratis motion. och friheten, man slipper trängas i (eller vänta på) tunnelbanan/bussen osv.

2008-04-03 @ 18:20:27
Postat av: ME

Jaha!!! En SÅN!! MED sadel - fränt... hihi!!! Really? är det verkligen skönare med? cool...

2008-04-05 @ 17:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0