Det är dags nu.

Ingen idé och hålla er på halster längre, kära vänner. Allt är liksom klart och innan dess är man allmänt hemlig, i alla fall jag.

Uppsala är slut nu. Jag flyttar hem. På egen begäran. Jobb fanns det gott om kvar på tidningen här i Uppsala men det är dags och låta karriären ta ett steg tillbaka och låta hjärtat få säga sitt. Efter åtta månaders flängande och jobbande, resande fram och tillbaka, längtan och långa telefonsamtal med kärestan och många kvällar då jag gråtit mig till söms för denna uppslitande situation jag befunnit mig i så är det dags och få vakna upp varje dag i dalom igen.

Ingen ont om att få jobba borta och få värdefull erfarenhet, jag ångrar ingenting. Det är just det att mitt hjärta klappar för mina vänner, familjen, huset och dalarna. Jag vill komma hem nu. Kanske är jag återigen sugen om ett år att dra iväg på något äventyr, men det känns som att skulle jag beta av ytterligare en stad på sverigekartan så himlar nog allt fler av er med ögonen. MEN, jag gör detta för min och Manges skull. Det känns kanon!

Jo, förresten. Jag har fått arbete på Avesta tidning. Som om livet inte kunde bli bättre. Där ska jag vikariera tills något mer spännande i livet dyker. Vad det än blir. Men tills dess, en vecka kvar i uppis.

Kommentarer
Postat av: Kristina Ersson

Vad bra att du gör som känns bäst och rätt för dig och låt ingen annan styra och bestämma över dig. Hoppas att du kommer att trivas på jobbet i Avesta.

2008-08-26 @ 15:10:38
URL: http://www.metrobloggen.se/kristinaersson
Postat av: Lindish

Det gör du rätt i! Lycka till på Avesta tidning! Det kommer bli toppen ska du se.

2008-08-26 @ 15:16:11
Postat av: Kristina:

Det är aldrig någon som har bestämt eller styrt över mig, om jag nu gav det intrycket med detta inlägg.

2008-08-26 @ 16:42:58
Postat av: Kristina Ersson

Nej nej, du kanske missuppfattade mig där lite... Jag är lite klumpig när jag vill få ut mina tankar till skrift... Kanske skulle formulera det annorlunda... Kanske bäst att avsluta mitt inlägg innan jag strular till det helt....

2008-08-26 @ 17:53:42
URL: http://www.metrobloggen.se/kristinaersson
Postat av: Emmisen

Du är så välkommen hem!! :)

2008-08-26 @ 18:59:05
Postat av: Ulrica Ö

jag blir TÅRÖGD!! ;-) vet PRECIS vad du pratar om! ;-) Sitter just nu me pipande valpar, eld i spisen o e skittrött o ska upp vid halv sex. men va gör de - ja e i dalarna i alla fall ,-) GÖTT FÖR DIG!!! o JÄTTEKRAM!! hejar på allt va de går

2008-08-26 @ 22:03:17
URL: http://malamute.nu
Postat av: Mela

Men va trevligt gumman lycka till med det nya jobbet! Då kanske vi syns på stan då ;) kram

2008-08-27 @ 15:32:31
Postat av: Linda-Sara

Var sak har sin tid, och kanns det bra i magen sa ar det sa som det ska vara! Kram!

2008-08-28 @ 15:32:31
URL: http://kallfront.blogg.se/
Postat av: Kaisan

Men du, va kul! Grattis!

2008-08-28 @ 22:58:00
Postat av: Seija

Så som du har flängt förstår jag att du vill vara hemma nu,borta bra men hemma bäst heter det ju ;) Härligt att du fått jobb i Avesta också,blir kanon ska du se,håller tummarna för dig!

2008-08-31 @ 22:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0