Inte ens cyklarna klarar sig undan.

Nu för tiden verkar det inte bara vara bilar som lappas, även cyklar trillar dit av uppmärksamma och vakande ögon. Det verkar som att Uppsala kommun gett sig banne på att röja plats för glada cyklister som vill parkera i cykelställen runtom i stan.
"Det dräller alldeles för många cyklar här i stan som inte någon rår över! Var ska cyklisterna nu parkera om de gamla cyklarana står och möglar? Nej vi måste göra något!"  kunde jag i mitt huvud höra någon som sade på Uppsala kommun.

Sagt och gjort, kommunen skickar ut sina små cykelspioner på jakt efter cyklar som ser ut att ha stått ett bra tag, börjar anta en rostbrun färg, alternativt har en stulen sadel eller det växer spindelväv vid styret. Kanske både och?
När man hittat en sådan cykel lappar man den, med en fin och signalgul färg där en eventuell ägare uppmanas flytta den, annars... 
Nu säger jag inte att det är såhär det går till i verkligheten, men ute och spanat har de ju uppenbarligen varit. Varför får inte dom stackars cyklarna stå ifred för?!



"Övergiven cykel!"

Kommentarer
Postat av: Emmisen

Kan du inte ta hem en åt mig då,som skulle behöva en?

2008-08-12 @ 16:41:11
Postat av: Anna

hahaha, gud va knäppt det där har jag inte sett. Ganska osmart också, då uppsala är en riktig "mi casa su cykel" - stad, de där cyklarna med märken läär bli snodda rätt snabbt! haha

2008-08-15 @ 20:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0