Jag dog. Nästan.

I dag är en sån där dag då man vaknar och tänker Fi fan, ledig. Skönt. Men det kommer nog inte hända så mycket. Men det är också en dag full av överraskningar med trevliga nyheter och framtidsdrömmar, men även en dag full av tvivel och funderingar. Ständigt detta tvivel, val och avvägningar. Huur ska det bli? Hä ooordne sä! som vi säger i dalom.

Som av en händelse såg jag en annons i tidningen som jag jobbar på/med, att det erbjuds gratis träning denna vecka på Friskis & Svettis. Det här är min chans, mumlade jag för mig själv. Kollade för säkerhets skull upp från skrivbordet och snurrade med huvudet ett varv för och kontrollera så ingen hörde.
Så i dag tog jag tag i fläsket, som setat där och dallrat i ett halvår och skrikit efter träning, och cyklade ner till centret. Förberedde mig på ett redigt svettispass och det var det. Med råge. Herreguuuud, jag döööör... Tänkte jag vid ett tillfälle. Men jag fortsatte och inte dog jag heller.

Så jävla pigg nu! Det var det värt. Det ska firas med en kaffe.

P.S. Tack alla ni för att ni vill ha mig kvar här, love you! D.S.

Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

DUKTIGA DU!!!! hejar på o viftar me flaggan Varför finns inte sånt i Älvdalen eller ännu hellre Evertsberg?? avis

2008-08-19 @ 20:35:07
URL: http://malamute.nu
Postat av: hanna

bra jobbat! fortsätt att träna, det är verkligen skönt och man mår så bra efteråt.

2008-08-20 @ 16:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0