Vadå deppsoda?

Ledig. Det regnar i Hedemora idag. Nå så fruktansvärt. Snacka om att dagen bara runnit iväg. Men i går var en bra dag på alla sätt och vis. Fick lantisbesök från en finfin dalkulla från Leksand, min älskade vän fröken B. Det var inte igår vi umgicks.

Ställde till med lite grillning här medan vädret var ok. Synd bara att våran nuvarande grill totalkapsejsat och en ny var tvungen att inhandlas. Stod på Granngården och kollade in en något större modell med dessutom varmhållningsyta, askupptagare och en extra korg för ketchup, senap, grogghållare... vad man vill.
När jag däremot blev varse att man måste skruva ihop skiten själv kände jag hur svettdropparna började spricka fram i ögonbryn och näsa. Stönade lite i hemlighet. Brorsan och fröken B var ju trots allt med.

När vi väl kommit hem med grillmat och en grill i låda så flydde jag genast in i köket och hoppades på att jag inte skulle få höra något uppfordrande skrik uppifrån... något i stil med "kom och hjälp tiill!!" Ville verkligen inte. Men det var det ingen som gjorde, utan det fixade min händiga bror och sambo alldeles själva.

Så vi intog god grillmat, lite värme till och med samt gott vin och kul sällskap. Lika bra var väl det, för när man tittar ut genom fönstret idag ser det inte direkt muntert ut. Stickregn hela dagen och dessutom; Mörkt vid 22 när man tittar ut. Känner redan hur tröttheten börjar krypa på. Save me.




Don´t worry... be happy.

Kommentarer
Postat av: brossan!

jäävla trevlig kväll det där, mer sådant :D

2008-08-08 @ 00:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0