Folk bara kräks jul!

Inge sugen för fem öre att fira jul i år. "Men julen är väl för fan inge märkvärdig! Det var läänge sen det var det för mig. Visst det är gott att äta mat, men inge mer än det". tyckte storebror när jag hälsade på igår. Och jag är nog beredd att hålla med i år. Där kommer frågan om livslust och och det där gömma-sig-under-täcket-syndromet igen.

Och när inställningen är som den är hos mig så ser jag verkligen hur jävla mycket folk ÖVERDRIVER med julpyntandet. En liten liten balkong där räcket helst är belamrat med både ljusslinga, "turklist" (som min bror så fint kallade det, då han syftade till en sån där ljusslang som finns i både rött, vitt och grönt), och gärna en tomte som står där och blir blöt i regnet. I fönstret hänger en julstjärna och så har man smackat dit en sjuarmad ljusstake också. Jag menar, kom igen! Slappna av!

Det ser ju för fan ut som julen själv stått och spytt på vissa ställen. Det kan tydligen inte bli för mycket enligt somliga. Jo det kan det, intygar jag. Låt mig va, liksom.

Kommentarer
Postat av: ullebulle

välkommen till verkligeheten... har inte gillat jul på många år, pga liknande orsaker.. "firat" jul själv i stort sett, några av de sista åren, och nej, det skönaste är när julafton e över så man kan va måttlig. men go mat, ljus o ligga i tv-soffan e bra! helst me fem hundar kring sig :-) När kommer du o åker hundspann? vi har vinter här nu!!! :-D KRAM!

2008-12-03 @ 23:31:43
Postat av: Lindish

Julen är ju höjdpunkten på året!! Det finns inget bättre än att umgås med familj, släkt, äta god mat och få en massa julklappar. I love it, och kommer alltid att göra det. Det där med pyntningen kan jag till en viss del hålla med, med det ska kännas att det är julstämning. Det är ju din mamma expert på, att ordna riktig julstämning. =P

2008-12-04 @ 19:33:17
Postat av: Dave

Jaså, knäckte han rätt dig då?

Ja brukar med gå dit ibland.

Det är rätt skönt när huvudet bara klickar till!

:D

2008-12-06 @ 07:10:53
URL: http://therealcolombo.blogg.se/
Postat av: Anna W

Haha, turklist va fan det bästa uttrycket jag hört på länge, det sätter verkligen ord på dom satans fula ljusslangarna som man ser precis överallt nu, hate it! Jag o Mattias har redan "snott" uttrycket, vi tyckte det var skitbra! :-D

2008-12-07 @ 20:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0