Fika i alla väder.

Som jag sa till en go vän igår, angående bloggen: Vi kommer inte ut på måndagar. Det är en dag för inspiration och insamling av nytt stoff. Så ni vet. Jag går i funderingarnas tankar iofs hela dagarna, men kanske inte just bloggtankar.

I en liten kyrkby som Älvdalen måste man tydligen vara kreativ som ungdom/tonåring, och det är hur roligt som helst och se hur denna kreativitet yttrar sig.

Skulle in på ICA Olssons (som jag besöker typ tre gånger om dagen för diverse ändamål...) och handla litegranna på eftermiddagen efter jobbet, tog det jag skulle ha och gick till kassan. Packar i ordning min matkasse och beger mig utåt. Mittemellan entrédörrarna, intill där alla turistkataloger står uppställda, finns ett liiitet runt bord och två stolar. För att gamla tanter och farbröder ska kunna vila sig gissar jag.
Men när jag passerar sitter en liten punkartjej och hennes kompis där, har tagit av sig jackorna och sitter och fikar på JOLT-cola och cocosboll. Hon ser riktigt ut att trivas.

Kanske är det billigare att göra på det här viset än att besöka Morins bageri en bit bort. Kanske ser man mer folk i rörelse också. Men det är en sån grej som var helt naturlig och göra när man var yngre. Sitta i ica´s entré och fika.


image76
"Get a Jolt of creative lightning"


Kommentarer
Postat av: elisabeth

Ahhhh tisdag, ny dag, ny blogg :) en god morgon! Man kanske ska ta sig en fika i ica-entrén?? eller nej :)

2008-02-12 @ 09:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0