Skämmigt. Som fan.

Fan också! Jag som klarat mig så länge nu, hela vintern ju. Och så kommer det lömska vädret så man inte ser var det är sandat eller ej. Jaa ja, rev av årets första vurpa igår när jag gick till jobbet.
Och inte var som helst heller... inte då, utan mitt i den mest trafikerade korsningen nere i byn så varenda jävel ser en hysterisk Therésa slicka isfläck. Typ.

Fan va skämmigt det är! Trots att jag fick så jävla ont i knäet så jag var helt övertygad om att jag tappat knät där borta i korsningen så var jag uppe på benen på tre röda igen. Och jag brukar inte skämmas så lätt, men den här typen av händelser är en helt annan liga vill jag lova.
Och så tittar man lite hemligt omkring sig om det var någon som såg. Var nog inte det. Fast jag tittade inte så noga heller, utan gick mumlande och grimaserande framåt. Sakta. Det var väl en underbar start på en måndag morgon? Inte. Hade jag varit i Hedemora hade faran för luriga isfläckar varit borta för länge sen. Där är det väl vår nu?

image84
Ska införa dubb på mina dosor.
Alternativt spikskor.


Kommentarer
Postat av: Mågnus

Kallar du skog för dosor? ô.O är det nåt dialektalt? :D

2008-02-26 @ 22:20:05
URL: http://www.blaeffo.com
Postat av: Therésa

Mågnus: Meh! Dosor är ju skor :-D och Ja, det är dialekt från stan jag kommer ifrån. Kära hedemora! :)

2008-02-26 @ 23:05:53
Postat av: Mamma Tarja ;)

Det var väl otur i turen:/ och just på måndag morgon :s...snödroppar,tussilagor,blåsippor,krokusarna har folk nämt i södran...så visst är det våren som är på gång,och väl så tidigt :/

2008-02-27 @ 13:26:36
Postat av: deppo

Kom helt utan vidare att tänka på en incident som inträffade utanför mcdonald´s vid kupolen för ett x antal år sedan... hm... therésa står o flaxar me armarna medans en annan faller som en fura...

2008-03-01 @ 07:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0