Vad är det för jävla ord?

En personlig liten invigning genomfördes i förrgår då jag och kollegan för första gången testade på Älvdalens simhall. En av de få i Sverige faktiskt som har en 50-metersbassäng. Kändes långt som fan att simma en längd liksom. Fast å andra sidan så behöver man bara plöja 20 längder för att komma upp i en kilomter. Kändes najs.

Allt var väl fint och fräscht men bastun var lite väl ljummen... som tokig finne hade jag velat ha det dubbla. Minst. Och att folk stirrar. Jämt. Jag känner mig nästan som min vän marlene när hon befann sig i Indien och många av dem hade aldrig i hela sitt liv sett en västerländsk tjej på riktigt i verkliga livet. Där formligen TOG folk på henne för att pilla på hud och hår. Rätt så jävla obehagligt.
Och ungefär samma situation var det nästan i omklädningsrummet. Det var i alla fall inte långt ifrån. Eller så var de väl bara fascinerade av en lönnfet Hedemorabo från södra delarna av länet. Vad vet jag.

När jag står där och byter om i all hast på grund av akut hunger hör jag, apropå hunger, en dialog mellan en mamma och hennes son. Hon säger:
"Nehej, klä inte på dig då! Då åker jag hem SJÄLV och äter kvällsfrukost."

Ursäkta mig, men... kvällsfrukost?! Iofs låter det jävligt gott. Men va fan är det för jävla ord?! Jag säger det jag alltid sagt, folk tar sig alldeles för mycket friheter i det svenska språket.

Kommentarer
Postat av: Dan

Kvällsfrukost?? Hummm.... Ja jag begriper då inte varför man kallar ett mål för det...

2008-02-10 @ 19:07:26
Postat av: Anna-Stina

hahahaha, jag dööööööööör av garv vid datorn. Kvällsfrukost!! ha ha. garvar mest för att jag ser din min franför mig när du hörde det. ha ha!!! Kul att du ringde föresten, jag blir sååååå glad när nån kompis ringer HEM till mig. Vilket inte händer så ofta...Puss!!

2008-02-11 @ 13:12:34
Postat av: Anna-Stina

Oj. Kom det där jag skrev nyss med på sidan här...oj. Jag har aldrig förr kommenterat en blogg, så jag visste inte. Vill även tillägga att jag (faktiskt och trots mitt svala intresse för Internet) är född på 1980-talet.

2008-02-11 @ 13:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0