Det var väl ett jävla gnäll!

Ny dag, ungefär samma känslor stökandes bland de grå där uppe. Skillnaden från gårdagen är att jag nu insett att jag ska ta dagen som den kommer. Någon gång lär det dimpa ner ett tecken i mitt knä som viskar om vilken väg jag ska gå. Så jävla allvarligt är det inte så jag inte klarar av det.

Sambon har ett kanonjobb i dalom som jag inte tycker han ska lämna, och jag har ett görbra jobb här i uppsala som jag inte vill lämna (och det vill inte han heller att jag ska göra) eftersom man inte vet hur länge man får bli kvar. Då jobbar jag gärna så länge det går med tanke på erfarenheten jag får. Journalistjobben växer inte på träd direkt, så då gäller det och tänka både en och två gånger innan man ger sig iväg på nya äventyr.

Trots allt, Uppsala ligger inte så heemskt långt borta. Det är ett evigt gnäll på den här lantisen, men jag är född sån.

Kommentarer
Postat av: ullebulle

Jobba du kvar där du är... allt i livet har en PLAN.. se bara på mej - ja ska ju göra det ja gjorde för tio år sen, om två vekcor igen, o tänka sig - det känns bara BRA! :-D Att jobba runt halva sverige o gå o längta hem gör en mer medveten om vad man VERKLIGEN VILL och vad som är värt att satsa på! Din tid kommer! Min vill jag tro äntligen har kommit nu! Nu ska ja leva det liv jag drömt om ända sen jag stod i vägvalet och valde satsningen på draghund i stället för sällskapshund!! MASSA KRAMAR o hoppas vi SYNS SNART!! ;-) (fem veckor kvar till valpar nu ungefär!!)

2008-07-16 @ 00:02:41
URL: http://malamute.nu
Postat av: jepp

riktigt - ta chansen när du nu har fått den...

2008-07-16 @ 19:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0