En lurad uppsaling till Hedemora.

Juli månad har slagit till i Uppsala och jag är... tom. Det känns mycket märkligt måste jag erkänna, jag som alltid har nåt att glappa med käften om. Men nu ba... tomt. Tomt, tomt tomt.

De säger att värmen skall komma tillbaka till Uppsala, får hoppas den hänger med mig hem till dalom när jag återigen far dit  på fredag efter ett pass med sex jobbdagar.
Utan att möta kära sambo i dörren dock. Han är visst ute och far med sina polare på den dära ön... vad heter den nu, dit man åker båt, dit alla stekare åker på sommaren, där Markoolio har restaurang, de har den där ringmuren (vid det här laget har jag levererat så jädra många ledtrådar så jag behöver nog inte ens nämna det rätttiktiga namnet), där trisslotten hade bott om den kunnat prata. Jaa jaa, Gotland.

Kan man lura ut en lantis till uppsala, så kan man minsann plocka in en uppsaling TILL landet. Jajjamen, det har hänt! Min fina vän härifrån stan besöker mitt residens i lantis-Hedemora på lördag. Ska bli kanon-kanon-jävla-kanon-kul!
Och hör på fanken, hon lät till och med lite entusiastisk. Inte så ofta man får den reaktionen på en sån exotisk stad som Hedemora. Uppsala har fått konkurrens. Vi får väl hoppas att damen inte blir besviken, men jag ska å andra sidan göra allt för att vara en bra tourguide.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0