Hedemora lever upp.

Här går man runt som ett barn dagarna innan julafton och väntar på morgondagen. Inte nog med att det är sommar och vackert jävla finväder, i morgon inleds Daldansen här i stan i Sveaparken. En gigantisk park mitt i stan, som förr i tiden varit en sjö och i och med det ser ut som ett stort gräsbeklätt badkar med träd och buskar, livar upp hela stan och göra lantisarna här på årets partyhumör!

Parken hägnas in, tivolit byggs upp, stora scenen görs i ordning, öltältet riggas och både langosvagnen och thaivagnen dyker upp som en god vän för att göda alla fyllisar på nattkröken när man ölat klart i tältet och diggat färdigt till Rootvälta, Ebba Gold eller kanske Petter? (som ju också ska spela) Party i dagarna tre på min ära minsann!

Detta är ju en tradition som hållt i sig i över tio år och det året som Daldansen tog "paus", (eller vad fan de nu gjorde... bytte ägare, konkade, who knows.) så kändes det ärligt talat väldigt tomt. Men nu är de up and going igen och det ska bli så jädra rajtan tajtan så det är inte klokt.

Ännu en anledning och få dricka lite god öl i goda vänners lag, alltså. Livet är för kort för och ha tråkigt.

Kommentarer
Postat av: ullebulle

tack för upplysningen, nu vet vi vad det är :-) Dansa där du, så dansar jag på kära Boggis... ;-) Väntar främmande här, o vi blir förhoppningsvis några st, så ja slipper sitta i min ensamhet o vina... Skål o kram som vanligt ;-)

2008-07-24 @ 10:29:12
URL: http://malamute.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0