Storstadspuls klarar jag mig utan.

Läser om en uppsalatjejs modeblogg, där hon säger sig sakna storstadskänslan i Uppsala. Hon älskar pulsen som finns i större städer.

Jag ryser, för jag saknar den inte alls! Jag älskar det lilla och pittoreska som Uppsala för med sig. Som att staden har klätt sig i en kostym som är en storlek för liten. Den har så mycket mer. Det ser så mycket ut som en småstad men har massor som lurar under ytan.  

Med Stockholm är det ju nästan tvärtom, om du frågar mig. Storstadspuls, mycket människor, så mycket att se så mycket att uppleva. Risken är nästan att man blir besviken istället eftersom huvudstaden ligger där och bär upp allas förväntningar på sina axlar. År efter år.

Summa sumarum; Stockholm har blivit överskattat med tiden, Uppsala är alldeles för underskattat. Öppna ögonen, se på allt det underbara som finns för sjuttsicken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0