Ljuger skylten?

Efter en skräckresa till Uppsala med tåget från Hedemora som till en början var en halvtimme för sent, slutade med 1,5 timme försenat anlände jag äääänteligen till stan, frustande, svettig och stressad. varför har man alltid, alltid alltid dåligt batteri i mobilen när tåget är försenat?! Jag blir tokig.

Väl i stan i alla fall. På gott och ont i och för sig. De har fått upp en stooor svart skylt med vit text utanför stationen där det välkomnande står: "Välkommen hem! Välkommen hit!"

Antar att de valt två olika välkomstmeddelanden beroende på om man är bosatt i stan eller inte. Var i detta befinner mig jag då? Bor jag här? Är jag bara på besök? Men jag jobbar ju här i Uppsala? Mitt problem á la mini grande är att jag vet inte var jag hör hemma längre. Så frågan är om jag ska känna mig välkomnad av skylten? Just nu påminner den bara om att jag är på en plats där jag inte vill vara just nu. Jag är inte hemma. Inte i hedemora i mitt fina hus. Jag är så sorglig.

Kommentarer
Postat av: sladdart

... meeeen... du är hemma snart igen ska du se!! tröstar

2008-06-14 @ 15:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0