Dalarna är hype.

I morgon infaller midsommarafton (redan?) och efter min korta intervjuresearch med folk här på jobbet så verkar alla uppsalabor fly stan, och uppsöka närmaste lantställe för att käka sill och supa sig full. Säkert drulla i sjön också och cykla på ranglig cykel på grusig skogsväg. Vad är det med midsommar och naturen?

Håller iofs med om att under midsommar är kanske inte stan den ultimata platsen att befinna sig på. Närheten till vatten och mygg ska det vara om du frågar mig. Det verkar vara den rungande åsikten på de flesta ställen, så även i gamla Uppsala.

Rymma upp till dalom imorn igen då, sista kvällspasset idag innan lite ledighet. Får ta morgontåget eftersom det var det enda tåget som det fanns någon sittplatser på. Varför är folk helt jävla hysteriska över Dalarna över just midsommar?! Är det jag som missat något eller är jag bara hemmablind? Tydligen så ska Dalarna vara The place to be då. Ska bli skoj och se om någon tar sig en morronsup på tåget upp.

Och tydligen verkar det råda någon sorts hysteri på färskpotatis också, sambon ringde på kvällen och sade att det är renrensat på denna goa knöl. Nää, det borde fan finnas färskpotatis-langare såhär års!

Kommentarer
Postat av: lucky me

Vi har fyndat flera kilo färskpotatis för 25 ÖRE kilot =D - visste jag det hade du kunnat få köpa ett par av oss! yea well...

2008-06-22 @ 10:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0