Brist på shopping.

En observation när jag promenixat längs Uppsalas gator. De är verkligen ett stort fan av gallerior. De finns överallt! Men det tycker jag bara är bra. Allt på samma ställe, och är det kallt ute så slipper man frysa när man går från affär till affär i shoppingyran.

Men jag lovar, de är hiskeligt många på liten yta. St.pers, Svavan, svalan och allt vad de heter... Tusan också att jag blir så jädra shoppingsugen när jag går igenom dessa i förbifarten. Om morgonen när jag kommer från tåget, genar igenom en galleria och jag sparar säkert... en minut. Oj. Och om lunchen när jag ska till ica och handla grönsaker till lunchen. Make up-store, LUSH och wedins, ta mig hårt och länge. Jag vill shoppa!

Kommentarer
Postat av: Lakrits

muhahahahaha förstår precis hur du känner det! är på vippen dagligen att råna sparkontot på 10000 och bara åka och tokshoppa i två dar eller nåt! vore så kul med nya kläder, inredningsgrejer, skor, you name it! men men, back to reality. köpa ost är ju också upphetsande.
hoppas du har det gött i stora stada, längtar efter dig! ska vi köra eurovisionkalas hos er i år igen? massor med kramar!

2008-03-17 @ 19:44:24
Postat av: Therésa

Ja, knappt så man kan köpa ost nu för fasen... Eurovisionkalas låter ju onekligen lockande ;) Men vi måste ju ses innan dess?!

2008-03-17 @ 19:58:34
Postat av: anna

haha, ja det är en klassiker i uppsala, man kan gå från ena sidan av stan till den andra, utan att vara ute i friska luften mer än typ 2 minuter.. mellan stationen och svava, mellan svava och forumgallerian, mellan forum och åhlens, sen en lite längre bit upp till st.Per , MEN ett hemligt knep är att man även kan gena genom KappAhl, så sparar man ännu lite luft...haha

2008-03-19 @ 14:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0