Jag skyller allt på SJ.

Jag börjar fundera på om det är en fördel eller nackdel att jag bor så hyfsat nära Hedemora, nu när jag börjat jobbat i Uppsala. Efter lite enklare finansiella ekvationer har jag kommit underfund med att jag kommer fan bli ruinerad om jag ska åka hem till stan så ofta som jag vill! Aah!

Jag menar, många bäckar små... och jag vet inte hur det här ska gå till. Typ 240:- tur och retur till Hedemora, och dom jävlarna har dessutom tagit bort den BÄSTA sträckan efter jobbet som passade ypperligt. För att strö ytterligare salt i såren. Men tänk den summan typ två gånger i veckan, bara en sån sak!
Neeej, i Älvdalen hade jag i alla fall inget val än att åka utvalda helger. Nu känns det liksom som att kakan står lagom långt borta så jag lagom kan slicka på glasyren med tungspetsen, men jag är för långt borta för att kunna ta en tugga av den. Fan.

Jag är grinig som en citron nu... och benen ser ut som prickig korv på grund av alla blåmärken efter diverse skidäventyr. Ja ni hör ju hur jag muttrar.


För den delen, jävla snorungar med guldskedar i mun. Stick och brinn:
Fyra tjejer ~14, sitter och pratar om jobbiga saker hemma.
Tjej 1: Vår städerska är typ polack, så hon blir helt knäpp när man dyker upp hemma när hon städar!
Tjej 2: Vår är nog arab...hon säger typ "skae jeg lage matt åt deg?" när man kommer hem.
Tjej 3: Vi har typ ingen städerska, vi städar själva, det är helt störigt...

Kommentarer
Postat av: sicko

vet inte om det är någon tröst - men får man inte dra av resor till o från jobbet på deklarationen? Du kan ju pendla varje dag o sen dra av det... Men det är ju nu man behöver slantarna - så jag förstår dig! Vi tar mina "respengar" o drar utomlands när de kommer ;)

2008-03-13 @ 15:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0