Allt blev svart.

Det känns som jag varit ner i helvetet och vänt. Det är nu en vecka sedan. Kanske kanske är jag på väg tillbaka till livet, så sakteliga. Jag vet inte. I dag har jag återvänt till arbetet i alla fall efter att på en vecka ha startat min sorgeprocess. Skönt och skingra tankarna och göra något annat, och att inte allt i vardagen bara cirkulerar kring mig.

Detta inlägg är med all säkerhet det mest svåraste inlägg jag någonsin måste tvingas skriva. Jag vill skriva det, ur rent terapisyfte och för att själv fatta att det faktiskt hänt och för att berätta de läsare jag inte orkar ta det muntligt för.

Vet inte om någon av er någonsin upplevt hur det bildligt talat känns hur mattan oförberett rycks bort under fötterna på er så att ni stapplar till, ramlar och det gör så jävla fruktansvärt ont. Alternativt att ni faller tio meter ner i betonggolvet och man bryter både armar och ben. Det tar tid att läka. Det finns ingen medicin, inget bot, inget piller att ta emot det onda.
På Magnus initiativ har vi beslutat oss för att gå skilda vägar på obestämd framtid. Det gör så fruktansvärt ont när man inte längre finner sig på samma sida i livet, när någons känslor för någon börjar ifrågasättas och den andre börjar vackla, men att skriva detta känns desto mer läkande.

Jag och M är absolut inte osams på något vis, vi har under en veckas tid pratat om detta, vänt och vridit och kommit fram till att det inte går att strula med någons fria vilja, och jag känner själv att jag måste få distans till allt efter att jag fått dessa nyheter levererade till mig. Något har för alltid förändrats mellan oss och jag skulle omöjligt kunna fortsätta som vanligt inom en kort framtid. M måste vara ensam, jag måste vara ensam.

Vi är numera överens om det mesta, men smärtan finns där och kommer förmodligen alltid finnas där, även om den svidande känslan lättar dag för dag. Vi är varandras bästa vänner och delar så många minnen tillsammans. Det enda vi måste göra, och vill göra, är att fortsätta umgås för att uppskatta allt roligt vi delar.
Är det något som känns naturligt så är det att ta upp telefonen och ringa magnus i något som känns som fem minuter. När man lägger på har vi pratat i 25. Det är så man gör när vi har nästan nio år på nacken. Det är inget man bara glömmer, och det är vi båda överens om.

Tröstande ord värmer, min telefon står öppen och det gör M:s armar också. Vi ska ta oss igenom det här tillsammans. Det är inte lätt för någon av oss.

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är bra att ni har pratat igenom det här noga Känns som ni är med pa samma villkor nu. Eller ja du förstår...hoppas du mår lite bättre, jag finns här om du vill prata!

Kraaaam!

2008-11-19 @ 08:45:47
URL: http://petrisens.blogg.se/
Postat av: Hanna

vad sorgligt :(. jag lider med dig. det är pissjobbigt, men till sist överlever man. det får ta tid och man får vara ledsen. massor med krafter och kramar!!

2008-11-19 @ 16:22:01
Postat av: Malin

Usch va tråkigt :(



kram

2008-11-19 @ 16:44:19
URL: http://maljaa.bloggagratis.se
Postat av: Linda

ahh,

Jag får ont i kroppen när jag tänker på vad du går igenom.

Du är ju en känslomänniska men samtidigt jävligt stark.

Tillåt dig att vara ledsen.

och kom ihåg att,

det är i motvind som draken lyfter.

Mycket kärlek från Linda som gärna träffas när du har orken.



2008-11-19 @ 16:53:41
Postat av: Seija

Tänker på dig,måste vara skitjobbigt just nu. Men du är och har alltid varit stark så det fixar du,låt det ta den tid det tar, nio år är som sagt lång tid.

Många kramar/Seija

2008-11-19 @ 22:47:23
Postat av: dregen

Nu kan det bara gå uppför - glöm inte det!! hugs...

2008-11-22 @ 09:02:14
Postat av: Johanna

Gumman!!! Finns här om du behöver mig!! Många kramar från MIG till DIG!

2008-11-23 @ 20:02:53
URL: http://jojosplace.blogg.se/
Postat av: Anna på Språkform

Hmm.... jobbigt.



Det finns inte mycket man kan säga som riktigt hjälper, men jag fattar (tro mig) att det är jobbigt. Har också blivit ställd inför ett liknande beslut, mot min vilja. För länge sedan, men ändå.



Och, tro mig igen, det brukar, efter lång tid, reda sig för alla inblandade, till och med till det bättre ibland, hur det än blir. Men man får räkna med åtminstone ett år tror jag, innan man är över allt som skall kommas över.



Ni har ett jobbigt och sorgligt, men även spännande och nytt år framför er. All lycka till!

2008-11-27 @ 10:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0