Hur långt ska jag gå?

Hur långt ska man gå i en blogg egentligen? Ännu en fundering ur djupet av min hjärna. Då menar jag inte med hur man beter sig gällande lagar och så vidare, utan hur personlig ska man bli? Det är så svårt. Det verkar som att många till exempel lösenordsskyddar sina bloggar så fort populariteten ökar och ögonen på en blir fler. Att man som skribent inte känner att man kan skriva vad man vill.

Ok, men varför starta en blogg över huvud taget då om man driver en så kallad dagboksblogg? Jag kan förstå personer som bloggar för sin familj, släkt och nära vänner som är på distans eller att man är en offentlig person vars bloggadress av misstag kommit ut. Men att folk faktiskt läser och lite fler om man är duktig bloggare borde man ju vara medveten om när man kastar sig in i leken.

Och då frågar jag mig, hur personlig ska jag bli? Jag vill ju inte skriva något som sedan vänds emot mig eller att folk på stan säger jaså du, hade du tvättstuga igår du? eller blev köttfärslimpan lyckad i onsdags då? Ändå vill jag blogga. Knepig balansgång det här.

Kommentarer
Postat av: Mamsi

Tycker inte att du ska bli alldeles för personlig..fortsätt i den stilen som du har skrivit hittils,så bra ;)kramkram!

2008-11-11 @ 15:40:35
Postat av: Kristina Ersson

Man väljer själv hur personlig och hur öppen man vill vara i sina bloggar utåt världen och vad man vill blogga om... Åsikter, tankar, sitt liv m.m. Var och en får välja själv...

2008-11-11 @ 17:17:10
URL: http://www.metrobloggen.se/kristinaersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0