I dimman satt han ensam...

Dimman ligger tät över Avesta denna morgon. Jag traskar från den tidiga morgonbussen över stan, passerar gågatan och går över parkeringen förbi Coop stormarknad. Bilarna står lite glest där i dimman, kanske någon som parkerat där över natten, kanske har någon fått soppatorsk och fått skjuts hem. Vad vet jag.
Men i en bil ser jag en stor morgontidning uppfläkt i framrutan och två manliga händer som håller i den. Jag passerar, han glor, och jag glor tillbaka. Sedan kastar han en blick mot coop´s entré.

Jag trodde det var en myt att pensionärer hängde på låset till matbutikerna, men idag fick jag bevis på att den myten är högst levande. Antingen har de för mycket fritid eller är fruktansvärt rutinbundna. Är det tragiskt eller bara väldigt, väldigt trategiskt?

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är strategiskt, slipper strängas med stressande arbetare!

2008-10-07 @ 10:30:53
URL: http://petrisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0