Iväg och steppa.

Nu när måndagsångesten lagt sig någorlunda och jag faktiskt hörde mig själv säga framför spegeln i morse, det är ju faktiskt en ny dag som vaknat, så kan jag berätta att jag tillsammans med tjejerna tog mig utomsocknes en lördag kväll. Kingen släng dig i väggen, för här kommer brudarna till Bolanche beläget i Borlänge aka Dalarnas farligaste stad. Jag vette fan ja´.

Efter a lot of vin och massa tjejsnack om viktiga saker åkte vi många timmar senare iväg till stora staden ( i alla fall i jämförelse med Hedemora). Hade nästan glömt hur spännande och roligt det kunde vara och gå ut på krogen i grannstaden! Bara nytt folk, fler dansgolv och fler spydiga fjortisar på tjejtoan. Vilken utmaning!

Efter ett par timmars steppande på parketten och mer snack och mer öl upptäckte vi att det började dra ihop sig till hemfärd. Krogen stängde och utanför stod vi och pratade med främlingar. Väl hemma och efter en töckensöndag så upptäcker jag i går att jag supit bort min bästa sjal. Fuck. Skulle jag få en tia för alla saker jag supit bort under åren skulle jag vara miljonär vid det här laget. I alla fall en tusinglapping. Offra, och du skall få. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0