Nu är mormor framme och gnäller.

Jag kuskar buss till jobbet den här veckan. Det är rätt skoj faktiskt. För det första får man en sjyst morgonpromenad till stationen på morgonkvisten med go musik i öronen, och för det andra känner jag mig som en skolflicka igen. ) För det tredje så köpte jag faktiskt ett busskort för dyra pengar för två veckor sedan eftersom jag inte visste när bilen som sambon grejat skulle anlända. Dumt och slösa pengar liksom.)
Majoriteten av de som åker buss på morgonen är ungdomar, som ska till plugget.

Ganska underhållande att observera den nya generationen unga som tydligen verkar klä sig lite hur som helst nu för tiden. Snacka om att jag inte hänger med längre. Ett par grå leggins med TRASIGA nätstrumpbyxor ovanpå. Varför? En annan bar en svart, slapp och hängande stickad mössa på hjässan som hon förmodligen fått sätta fast med hårnålar eftersom hon nog har missuppfattat det här med mössa. Den ska sitta PÅ huvudet och faktiskt VÄRMA de vitala delarna såsom öron och tinningar.

Nu jävlar är mormor igång och trakkar på de stackars små ynglingarna, men mest är jag ärligt talat road. Man riktigt känner hur hormonnivån stiger när sista hållplatsen är passerad och bussen nästan är full och den styr kosan till avesta.
Nästan så jag blir lite som tonåring igen. Fast, jag saknar det inte. Inte ett dugg. De långa stunderna man med omsorg valde ut alltifrån kläder, smink och parfym. Det tog ju hundra år! Allt för att behaga andra.

Och alla problem man hade... mest kärlekstrubbel då förstås. När jag på bussen tjuvlyssnar kan jag märka att inte mycket förändrats. Förutom kläder och alla elektronikprylar som de numera pryds av... mobiler, ipods, hörlurar och mp3-spelare. När jag var ung fick vi minsann skicka röksignaler till kompisarna när man ville hänga. Bah.

Kommentarer
Postat av: Petra

Hahaha, jag minns mobilfria tiden, va skönt det var! Men hur fan gjorde man? Va det röksignaler?

2008-10-01 @ 15:08:24
URL: http://petrisens.blogg.se/
Postat av: Kristina Ersson

Hängde man med några polare på Dalarocken och om dom försvann så hade man turen att återse dom i skolan igen efter sommarlovet eller om man hängde med varandra och gjorde andra saker och slarvade bort varann på en fredag eller en lördag kväll så var det ingen större skada skedd. Man träffades igen på måndagen i skolan igen... Nu tar man bara fram den så kallade luren som kallas för mobil idag och skickar iväg ett sms eller ringer och frågar vart dom är och säger: "-Jaha, okej... Då ses vi typ om femton minuter - en kvart fär borta..." typ nåt sånt....

2008-10-01 @ 15:57:20
URL: http://www.metrobloggen.se/kristinaersson
Postat av: Johanna

hahaha!! Ja, de e verkligen kul att kolla in andra och att tjuvlyssna =)

Här i sthlm springer fjårtisarna runt i så korta och tajta klänningar/toppar att halva rumpan sticker ut :S

2008-10-03 @ 16:30:09
URL: http://jojosplace.blogg.se/
Postat av: dragan

suck... those were the days... drömmer Jag hade min freestyle i min snygga bag o hörlurarna lite coolt hängande i nacken (man ville ju inte platta till den urhäftiga åtti-tals-frillan!!) o lyssnade på hits från det decenniet. Svart skinnjacka o lappade stentvättade jeans - det du. För att inte snacka om sminket, suck igen...

2008-10-05 @ 11:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0