Polis, polis, potatisgris.

Alltså, idag höll jag nog fan på och kissa i brallan. På en 50-sträcka sitter jag i min bil och puttrar i utkanten av stan och passerar ett område som är det sista bostadsområdet innan man lämnar stan. De har strategiskt satt upp blomlådor mitt i vägen lite här och var, och just i dag så tänkte jag att det var ju onödigt och axa på när man ändå måste stanna till vid varje låda.

Lyssnar lite på radion, rättar till mössan och är helt inne i mina tankar. När jag kommer nedför backen inför 70-sträckan där jag annars redan har börjat accelerera som fan, ser jag gula västar. Blixtsnabbt slänger jag ett extra öga och ser... Polisen! Jävlar i helvetes piss jävla skit mumlar jag för mig själv och snabbare än ögat kastar jag blicken på hastighetsmätaren. 55 km/h. Shiiit vilken flax!
Ser hur polisen läser av mätaren, kastar en lugn blick på mig och låter mig köra förbi kontrollen. Oooh.... då var jag så rädd att jag var tvungen och ringa Magnus för och berätta. Polisrajd, i lilla Hedemora.

De verkar för den delen ha kört igång den stora Höstrajden nu när de kontrollerar körkort, bälte, hastighet och nykterhet. Det gör de tydligen varje år, efter att ha erinrat mig om en artikel jag skrev för något år sedan när jag intervjuade en polis om just detta. Så passa er där ute, poppo jagar er!

Som tur är ska jag inte köra nå mer bil den här veckan, för jag har tagit långhelg. Skall spenderas med att städa boningen, måste ju ha snyggt hus när man bor på Beverly hills. Och i helgen blir det och steppa på parketten i Borlänge med tjejerna. Gött mos. Usch vilket slitet uttryck, ändrar mig... när jag kommit på något bättre.

Kommentarer
Postat av: ullebulle

hmmm... var ska ni steppa? e LITE sugen på o göra en snabbis o haka på.. måste mata valpar kväll o morron, men kanske kanske man skulle kunna få de o funka ... eller så får ja väl dra t sälen då då.. valparna fltyar ju om en vecal så efter de kan ja ju haka på i ställlet ;-) KRAM hur som haver

:-)

2008-10-11 @ 02:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0