Snö?!

Med P4 på i bakgrunden sitter jag och rattar audin till jobbet. (Sällan jag är på väg till jobbet och lyssnar på något på radion!)
 De sänder det där radioprogrammet när folk får ringa in och önska en låt, men för att de ska få göra det måste de välja ett nummer mellan... ja va fan vet jag, och sen svara på frågan som dyker upp.

Den här kvinnan som valde nummer 23 var från Lycksele och programledartanten frågar henne vad det är för väder.
Vill du verkligen veta det?
Mjo... svarar tanten.
Det snöar, säger damen från Lycksele.

Vad i hela helvete! Redan?! Det är ju så jag blir mörkrädd. Kan ju trösta mig med att det regnar i Avesta när jag sitter här på jobbet och... bloggar? Ehm, dags och ta tag i arbetsmoralen här.

Ikväll ska det förlustas med god mat hemma hos min käraste barndomsvän. Det är det vi gör här i Hedemora, turas om att hälsa på varann, bjuda på mat och dricka oss berusade till ljudet av någon gammal slagdänga. Eller, Skråla till någon gammal 80-talare som vännen sa. Det är livet det. Kanske på en pinne till och med.

Kommentarer
Postat av: kalasfirarn

Kan bara konstatera att du var inte ensam om o höra på damen från lycksele, satt hemma o käkade frukost, löste lite kriss kross (eh?) o laddade inför dagens anstormning av gäster. Åkte senare till svärmor o sydde gardiner - gissa tre ggr vad hon börjar babbla om?? JO - snön i lycksele - hon hade nämligen hört en dam på radion... bla bla resten kan du. Hihi!! Ha en bra söndag hörrö!!

2008-10-05 @ 11:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0