Långt in i hjärnbalken.

Jag hörde Spice girls Wannabe på radion idag när jag körde till jobbet på eftermiddagen. Visst är det konstigt hur en del låtar kan förknippas till en viss tid i livet, speciella minnen, dåliga minnen, underbara stunder eller ångest?

Det var nästan som att jag kunde känna doften av 1996 och mammas lägenhet på västra nygatan. Hur jag satt där mitt på blanka dagen och bölade som ett barn i soffan över att återigen ha fått mitt hjärta krossat av en idiotisk kille. På mtv i bakgrunden spelades just  då Wannabe med Spice girls. Lustigt att hjärnan minns sådana grejer.

Känner du som jag?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jaaa.. det e verkligen konstigt att hjärnan frivilligt minns sånt ;) .. Ja menar spice girls ;)

Kram

2008-10-03 @ 16:26:48
URL: http://jojosplace.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Oh ja! Fast inte ångest. Snarare glädje. En av de perioder i livet då barndomen var just barndom. Ganska problemfri. Ang. "BUS:ar mig"... Brun Utan Sol. ;)

2008-10-03 @ 22:32:07
URL: http://xellie.blogg.se/
Postat av: dragan

säger bara en sak - helloween har för alltid förändrat mitt liv på alla sätt. Tror att du håller med... Både på gott och ont. "we burn", "If I knew" "a million to one" etc. Behöver jag säga mer? ;)

2008-10-05 @ 11:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0