Livets små guldkorn.

Äntligen är höstkvällarna här! Tända lite ljus längs badkarskanten, tappa upp ett hett skumbad som doftar underbara och somriga persikor, ladda upp med en god bok och iskallt vatten.
Efter lite meditation och filosoferande med huvudet lutande mot den nya och mjuka nackkudden, ta fram en uppfriskande ansiktsmask som värmer hela ansiktet och under tiden skrubba kroppen från topp till tå och läsa några rader ur boken i ljusets sken.

Snacka om att jag känner mig som en ny människa!

Här låg jag i morse och tidigare på dagen samt kvällen med hosta och förkylning som kändes som om den satt sig på hjärnbalken tamefan. Där låg jag med arbetsplikten pockandes och det dåliga samvetet nafsande i örsnibben och funderade hur jag skulle orka jobba i morgon. Men efter den första hemspa-kvällen tror jag inte längre att det ska bli några problem!

I morgon ska jag stiga upp i god tid, oavsett väder, äta en god frukost med lite hett te och läsa morgontidningen.... lyssna på P4 som surrrar i bakgrunden och så sakteliga känna hur jag vaknar till liv. Jag VET att jag kommer vara piggare i morgon när jag vaknar. Jag måste bara bestämma mig för att det ska bli så.


urbanliving.se
En sådan här fick jag i gulligt rosa av min vän Emilia när jag fyllde år,
bland massa andra roliga spagrejer som jag bara älskar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0