På böljorna de blå.

Då var ännu en födelsedag till ända. Den firades halva veckan kändes det som och ändå så fyllde jag bara 28 bast. Men jag gillar att fylla år, lite uppmärksamhet har väl ingen dött av liksom.
Familjen kom på lite förskottsfika på måndagen eftersom vi på tisdagen drog iväg till sthlm för och kliva ombord på Birka paradise för ett dygn framåt, tillsammans med mina holabaloovänner och bästisar när det blåser som mest; Sara, Anna och Norrbo. Magnus var ju också med förstås eftersom det är av honom jag fått kryssningen i födelsedagspresent!

Dygnet spenderades bland annat med spankulering inne på taxfree och lite välkomstöl på pacific club med massa prat och lättsam frågesport som det så fint stod i kryssningsprogrammet. Så klart skulle vi hoppa på det! Perfekt start på resan. Glada i hågen tyckte vi att vi minsann skulle vinna. Gjorde vi det? Nä. Skit samma, vi hade roligt i alla fall.

Lite dusch, lite förfest i hytten med högljudda skålningar, öl, turkisk peppar-shots, gindrink... ja, ni fattar. Det snålades inte på alkoholen. Födelsedag en gång om året och då får jag bli precis hur full jag vill. Höll mig på benen duktig som jag är, och vi intog supé på Four seasons. Väldigt spända och exalterade intogs den goda maten tillsammans med lite mer skålningar i gött vin, paketöppning och anekdoter mellan tuggorna. Vid det här laget börjar vinet göra sig påmind i de blossande kinderna. Jag åt anka. Mycket spännande och överraskande upplevelse.

Lite mer fest i hytten och kvällen avslutades med diskodans i ett par timmar, galna skratt och pizzaslice i vickningsbaren. Now i am so happy. Trött, go och nöjd stupade jag i säng i går bara för att vakna ännu tröttare. Och så skulle jag börja två timmar tidigare än normalt i dag. Great.

Kommentarer
Postat av: ullebulle

ingen blåtira denna gången då?? ;-)

2008-09-19 @ 15:49:20
Postat av: Therésa

Ulle: Det händer bara på kräftskivor ;)

2008-09-19 @ 20:49:25
Postat av: Anonym

Haj på daj du!



Verkar som du tog rätt beslut då jag läser bloggen... du låter MYCKET gladare. You go girl, woman! Loona hälsar.

2008-09-19 @ 21:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0