The last time.

"Hur ska vi klara oss utan dig?" sade en nöjesredaktör till mig i dag på jobbet när jag som bäst höll på att sy ihop lite sidor. Ja du, hur SKA dom klara sig utan mig? Äsch, det går nog fint. Man ska ge sig när man har flaggan i topp! I morgon gör jag sista dagen.

Jag blir alltid så jävla sentimental och vemodig inombords när det kommer till avslut. Det känns ju sådär. Har i dag lunchat sista gången med mina goda kollegor Henrik och Johanna på saluhallen. Hä va gött! lite slappt snack om ditten och datten över köttfärsbiff, sodavatten och potäter.

Och ikväll blir det torsdagspub på ett ställe här i Uppsala med jobbarkompisar, för sista gången. Därefter är planen att ta mig till före detta hyresvärdinnan och hänga lite med henne och se hur hon trivs med den nye inneboenden som flyttat in. Där vet jag dock inte om jag är och hälsar på för sista gången. Får jag som jag vill, så hälsar jag på fler gånger!

Men det är inte utan lite häng på läppen jag säger Hej dååå. För sista gången.

Kommentarer
Postat av: En förvirrad Uppsalabo...

Som jag sagt... dörren står alltid öppen...

Hoppas att du kommer till ro nu och att roliga saker väntar dig.

Du har många bra sidor, en stor portion humor... ingen man glömmer så lätt.

Försök att skriv mer och använd din styrka.

KRAAM!

2008-09-04 @ 19:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0