Hemmets lugna vrå.

I Sverige, Dalarna, Avesta i skrivande stund. Jag nyser, mindre kul. Nytt jobb där jag med mycket säkerhet kommer att få stanna minst ett år, mer kul! Jag har också skrivkramp, det suger! Snacka om en crashcourse i nya jobbet och på tre röda kasta sig ut i arbetet som multireporter* igen. Kan inte påstå att jag blev rädd direkt, mer fokuserad.

Men innan jag vet ordet av sitter jag där med fingrarna som fastfrusna på tangentbordet och bara stirrar som värsta globögat och den ökända prestationsångesten har gjort sig till känna.
Men även det här ska väl passera hoppas jag, vill tro att det här är en övergångsperiod och att jag om en månad agerar årets murvel. Det är ett helsike och bara ha redigerat den senaste tiden faktiskt, man utvecklar en liten social fobi och kanske rentav blir lite folkskygg. Om inte folkilsk, men så långt ska det väl inte gå hoppas jag. Minus dessa tankar trivs jag ofantligt bra på nya jobbet, trevliga människor, lugnt och skönt och eget ansvar. Det är fina fisken det. Jag gillar.

Underbart också att vara hemma i Dalarna! Saknat min lilla stad så väldigt mycket. Ett gott råd till alla er där ute; Om ni är trötta på er situation eller staden ni bor i, åk iväg och jobba eller plugga på annan ort. Jag lovar, ni kommer uppskatta er fasta punkt något så otroligt mycket. Speciellt om ni har familj, vänner och kärleken som väntar. En pärs men också en viktig livserfarenhet som alla borde vara med om.

I dagsläget känner jag mig bara sådär mysig, att på söndagskvällen få joxa med middagen i köket med tända ljus på bordet och känna mig som värsta husmoran. Höra Magnus fixa med något på övervåningen för och lite senare sitta tillsammans vid bordet och käka, utan och känna att det är The last supper innan man måste dra iväg igen. Slippa ångesten och bara slappna av och planera veckan tillsammans med Mange.
Det är en ynnest mina vänner. You should try it sometime!

I morgon bär det av till stadsgårdskajen i storstan igen, där vi sen eftermiddag kliver ombord på Birka Paradise med goa vänner för och kalasa lite i ett dygn! Torde bli riktigt skoj!

*Multireporter= Skriva, fotografera, behandla bilder och redigera sitt egna material i tidningen.

Kommentarer
Postat av: ullebulle

ja ja säger ju det - dalarna är bäst ! ;-) Men visst - det suger att inte ha det där att dela upplevelsen som du har - så nu har du gjort mig avis igen! Men fan - det kommer väl för min del NÅN gång antar jag... Kram o grattis på fööööööödelsesdagen!! Hoppas den blev bra!!!

2008-09-15 @ 23:33:41
URL: http://malamute.nu
Postat av: Therésa

Ulle: Ja, jag fyller iofs inte den 15:e men... ;)

2008-09-16 @ 00:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0