Hemmasoftish.

Nu är vi hemma! Ruskigt skönt måste jag säga... få gå runt här hemma och pyssla och dona med lite det man själv tycker istället för att bara kolla på klockan och invänta nästa läkar/sköterske-besök.

Nicke är fruktansvärt trött och slut efter hela veckan och det förstår man ju. Mycket vila, medicin och lite kärleksfull omtanke ska med all säkerhet göra susen! Snart kan vi springa ikapp på elljusspåret igen ska du se min älskling.

Så fort vi kom hem så vaknade bullkärringen i mig igen, och medan Nicke tog en eftermiddagslur så satte jag igång och bakade lussebullar. Fattar inte vad jag gör med degen eller formationerna men jag KAN INTE baka små bullar! Det är en fysisk omöjlighet för mig. Tydligen!
De blev helt ok, hade nog gjort susen för färskheten med lite kesella. Men nu vågade jag inte i rädsla för laktosattack. Det går fler tåg!



De ser ju fina ut i alla fall.



Mer som jag bakat när bulltanta huggit tag i mig:


Köttfärspiroger och minibaguetter.



Ljusa matfrallor med havregryn.
(Nej, jag har inte bakat kastrullen ha ha! Det kallas
dålig humor...)



Nån sorts äppelpaj jag gjorde i all hast, med deg baserad
på bakpulver.
(Lite bränd och så, yammi. Eller inte.)


Kommentarer
Postat av: Anonym

ser jätte gott ut! när får man komma på kaffe? :)

2009-12-09 @ 20:23:11
Postat av: Therésa

Tjaa, vem frågar?

2009-12-09 @ 21:10:58
Postat av: Malin

guud va sugen jag blev på mammas piroger nu :P måste nog lägga en beställning där ;D Fina bakverk du gjort iaf :)



Kraam

2009-12-09 @ 22:17:41
URL: http://maljaa.bloggplatsen.se
Postat av: Mamma

Ojojj,vilka härliga bakverk du har åstadkommit :)dom ser verkligen mumsiga ut..direkt från bageriet,typ ;)

2009-12-09 @ 22:53:20
Postat av: Suvi

ojdå, kom inte mitt namn med när jag kommenterade? aah, din norrlandstös till kusin iaf :)

2009-12-10 @ 13:52:20
Postat av: Sandra

HAha dej ska man ju nästan flytta in hos:D jag kan bo i en stuga på gården! Mumma mia xD

2009-12-10 @ 23:25:43
URL: http://eyesofthesouth.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0