Hur fan sammanfattar man 2009?!

Omvälvande, scary as hell och en pånyttfödelse för att summera. Skulle jag bli långrandig skulle ni aldrig få sluta läsa. Lika bra jag låter bli kanske. Kan väl också säga att året började nere i helvetet men slutade i sjunde himlen. Jag tog mig upp! Kan ni fatta?!

Ibland sätter jag mig ner och tänker för mig själv: Vad fan hände?! Hur gick det här till? Överlevde jag verkligen? Tänk att det gjorde jag, maddafakkers! som Elvis the turtle skulle ha sagt.

Även om jag har minnesluckor tänker jag försöka summera mitt 2009 månad för månad, med att nämna något utmärkande. Om det finns. Om jag minns, koman och minnesförlusten har infunnit sig då och då, på riktigt. Blir väl så efter ett trauma kanske.

------------------------------------------------------------------------------------

Ok. Jag försökte. Det går inte. Jag minns inte. Inte förrän framåt våren/sommaren återvände minnet, verkar det som.

------------------------------------------------------------------------------------

Mars - Solen börjar värma på min balkong. Påsk och jag festar tre dagar på raken. Får mitt djupaste breakdown genom tiderna och grinar hejdlöst. Inser att jag behöver hjälp.

April - Jag söker samtalshjälp hos en kurator på familjerådgivningen. Hon blir min vändpunkt när självmordstankarna hade börjat komma krypande. Jag har vit månad.

Maj - Mår bättre psykiskt än på länge. Jag går på min första dejt, som floppar. Jobbar en hel del. Träffar min underbara granne nedanför, efter att ha bott i huset över ett halvår. Vi blir bästa vänner den sommaren. Min brorsdotter Adam föds och lillebror fyller år.

Juni - Midsommar och livet leker. Känns det som. Dejtar ännu en kille, som floppar. Jag får min första semester och besöker Peace & Love. Piercar läppen. I månadsskiftet kommer en andra breakdown.

Juli - Super skallen i bitar. Tatuerar mig. Börjar tröttna på att jämt jobba, känner mig energilös. Bränner ut mig och sjukskriver mig. Bor hos mamma ett tag. Lillebror rycker in i lumpen. Hittar Nicke på nätet av en slump, och vi inleder en trevande, rolig och kravlös mailkonversation som snabbt utvecklar sig.

Augusti - Jag slutar på Avesta tidning. Kontakten med Nicke håller i sig, vi byter nummer och pratar på msn nästan dagligen. Köper ny bil, efter att saaben brakat sönder. Släpper ut den sista sorgen i mitt liv, och bestämmer mig för att ta emot livet en gång för alla. Bära eller brista.

September - Jag och Nicke träffas, mitt liv förändras radikalt. Blir förblindad av förälskelse och vill aldrig lämna Hofors och hans sida. Jag fyller 29.

Oktober - Jag är arbetslös, frilansar. Min och Nickes relation utvecklas allt snabbare. Tar upp träningen igen. Jag och Nicke spenderar en del tid i Korsån.

November - Mörkret är ett faktum. Fyra soltimmar på hela månaden. Jag och Nicke underhåller varann, söker jobb och hoppas på ljusare tider. Jag tar hand om Nicke som insjuknar i (får vi reda på senare) svininfluensa.

December - Första veckan tillbringas på Gävle sjukhus, Nicke är inlagd med svinhosta och dubbelsidig lunginflammation. Är rädd, jävligt rädd. Tuff som han är piggnar han på sig. Jag firar min första jul med Nicke. Underbart. Förbereder flytt till Hofors. Avslutar året som världens lyckligaste tjej.




30 december 2009. Nicke avslutar året med en god whisky och
cigarill i mitt kök, i Hedemora. En avslutning på min Hedemoraera.

Kommentarer
Postat av: Nicke

En jävligt bra andra halva av året :)

2009-12-30 @ 22:10:22
Postat av: Rebecca

Shit nu börjar jag nästan böla :P Men det blev ju kanoners till slut för dig! Gott nytt 2010! Kram kram!

2009-12-31 @ 09:50:48
URL: http://rebeccalinder.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du glömde min fantastiskt roliga 35-års fest!! :D Jävlar vad kul det var: "Äru militär eller??!" Många goa fniss fortfarande när jag tänker tillbaka, Gott Nytt År Therésa, kramar från mig.

2009-12-31 @ 11:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0