I got a feeling.

Vilken bra dag det blev på något vis,trots måndag. I hate måndagar. Speciellt idag då jag i morse mådde så jävla så jag hade kräkor i munnen nästan. Tvingade mig själv att somna om men vaknade med ett ryck av att Nicke samlade ihop mattor och börnade igång dammsugaren. Bara och kliva upp.
Nej, men ligg och vila du om du mår dåligt gumman, försäkrade Nicke, men nä. Städade i nästan två timmar på fastande mage istället. Gick bra det med. Och fasen vad fint det blev när vi var klara!

Det belönade vi oss själva med lite glögg. När ångan väl var uppe klämde vi in ett besök på tippen med massa skrot oxå. I samma veva började snön dala ner. Vi fck sådana julkänslor att julskinkan i handlades oxå. Och must. Massor med must.

Blev kalasgoa köttbullar till middag som jag gjorde. I samma veva dyker svärpäronen upp på spontanbesök och gör oss sällskap vid bordet med lite kaffe. Myspys i ljusets sken.
Vi följde med dem ut på en kvällsprommis i snön och det var bara såå skönt. Säger som mamma, hade äppelkinder när vi kom in igen! A
llt har bara varit så mysigt idag och jag är skittaggad och plocka in granen NU helst, men eftersom vi vill vänta lite så gjorde vi knäck ist. Som blev stenhård... Men va fan, hä va gött det med!

It's a wonderful feeling, det här med snö, jul och löve.

Kommentarer
Postat av: siss

Aah, va mysigt!!! Väntar också på att få ta in granen :) Tror faktiskt att jag ska frångå mina benhårda principer och ta in den två (!!!!!!!!) dagar före jul i år - allt för att jag bara ska få sitta och njuta dagen före julafton. Vill bara sitta och titta och smutta på glöggen ;)

2009-12-17 @ 08:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0