Julen rullar på minsann.

Julen dundrar på i sin snabba takt, som vanligt känns det som. Eller så går det överdrivet fort det här året för att det är första med Nicke. Det verkar inte som att det är någon överdriven verksamhet på varken bloggeriet eller bloggläsandet nu över julhelgen, enligt statistiken, så jag känner ingen större panik att återberätta vad som händer.

Vi har i alla fall julstökat en massa, dönat upp granen, käkat julgodis, glöggfestat med syskonen hos syrran vilket var riktigt ösigt! Alltid lika roligt i hynsta hos syrran och Peter tycker jag. Extra roligt att Nicke trivs så bra där!
Gällande den ökända julstressen så har den inte infunnit sig för fem öre. Vi har tagit det hur lugnt som helst, myst i köket lagandet janssons frestelse och Nicke vevade ihop en laktosfri rödbetssallad. Jag rullade lite köttbullar och vi har småätit mest hela tiden. Som det ska vara tycker jag!

I skrivande stund har vi firat jul i dagarna två, uppesittarkvällen förvandlades till julafton hos familjen Persson med massa goood mat, gröt, fina julklappar, barn, lite vin och bongolotto. Eller jag menar Bingolotto. Inget större fan av fröken Lotta Engberg men vi fick en lott i julklapp, så klart blev jag taggad när det kommer till att KANSKE vinna något! Hö hö.
Julafton spenderades hos syrran på förmiddagen med grötlunch, mysigt som tusan. Och eftermiddagen hos mormor med släkten, Nicke gick nog hem även där :) Kvällen avslutades med några koppar glögg hos familjen Olofsson i Hynsta. Gött och varva ner där en stund innan hemgång.

Vi hade varit väldigt snälla i år då jag och Nicke fick två spel, VASSA grillbestick gemensamt och av Nickes snälla mamma fick jag 200 kronor i presentkort på Valbo köpcentrum! PLUS att jag fick 300:- desamma av Nicke. Weee! Mellandagsrean, here I come! Fick även underbart vackra örhängen av Nicke och förstås en massa pussar och uppskattning. Lite duschkräm och bodylotion med olivtouch fick jag också av Nickes mormor Greta. De är så snälla Persson´s!
Av tomen i Hienshyttan fick vi också jättesöta glöggmuggar och tillhörande skålar för russin och mandel. Vi är så glada över det. Och så blir det megaläsning i nya Elvis-serieboken, hi hi! Tack tomten!

En mindre rolig julklapp är dock att förkylningsmonstret attackerade mig i natt så jag är megaförkyld, typ. Helt mojjig i skallen. Men blir det inte värre så klarar jag mig. För nu är det dags och trava in i duschen, piffa till sig lite och äta stekmiddag hos Greta. Sedan blir det fest. Jajjamensan! Endast döden skall stoppa mig ifrån att dricka mina glittriga julxider! :)

God fortsättning på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0