Det här med sushin.

Är det någon som kommer ihåg att jag för något som känns för hundra år sedan, skrev om att jag ville prova sushi när jag bodde och jobbade i Stockholm? Jag dravlade på om att det både luktade konstigt och jag var lite smårädd för fisken.
Ändock trodde jag att det var något jag skulle gilla, eftersom jag av någon konstig anledning fått för mig det... i slutändan hann jag flytta från storstan innan jag tog mod till mig och testa denna japanska läckerhet.

Men NU har jag äntligen funnit den! Och tro på faaan att jag älskar fiskhelvetet! Tack vare min bästa bästa Ella tog vi oss in på sushiplejset i Borlänge sent i höstas (eller tidigt i vintras, hur man vill) och jag både luktade och smakade. Smock, smock och glufs, glufs sade det sen var det slut. I like. Då vet ni. En liten parentes bara.

Kommentarer
Postat av: Petra

Mmm, sushi är grymt! Oishii desu! Men efter att ha provat här borta i Japan vet jag nog inte om jag vill äta det i Sverige igen. Här smakar det som himlen...underbart!

2009-02-20 @ 10:11:47
URL: http://petrisens.blogg.se/lostintokyo
Postat av: Tanja

Är fortfarande i pre-stadiet... Har liksom aldrig vägarna förbi ngt plejs heller, hm... Äh, har väl förhoppningsvis några år på mig!

2009-02-22 @ 09:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0