Jag... och jag.

Undrar vad jag har tänkt med egentligen? Har jag tänkt alls? Hur fan har jag lyckats kunna inbilla mig att jag orkar ta hand om och bry mig om någon annan än bara mig just nu? Tror fan inte jag pallar med några commitments eller kontrakt alls just nu. Eller jag vet att jag inte gör det. Nu är det bara jag... och jag.

Det kräver nog med energi bara det. Har jag tur lyckas jag känna mig tillräckligt skitzofren en dag, och då känner jag mig inte så ensam. Då är det bara jag, jag och mina demoner. Det är så det brukar se ut nu för tiden. Men det trivs jag med.

Bara jag vet hur jag fungerar, och demonerna kan vi se som mina hunsade hundar som jag skickar ut genom ytterdörren när det blir för mycket. Tro det eller ej, men jag och min lilla familj är rätt lycklig.
Någonstans mitt i alltihop är jag nog rätt nöjd att jag lyckas hålla mig själv i schack just nu. I lagom hårt strypkoppel. Det som kommer sedan, kommer. Om det kommer. När det kommer, och varför. Jag orkar inte anstränga mig längre.

Kommentarer
Postat av: Faile

Kul att du vill vara med och tävla om att bli veckans blogg :D

Nu ska jag spana in din blogg lite mera ingående ;P

Ha en bra dag!

2009-07-14 @ 16:51:18
URL: http://faile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0