Likt en stupränna rinner orden ur mig om det senaste.

Jag har fått ett återfall på storband, och sitter just nu och njuter av Dean Martin på spotify. Det ligger något speciellt rosa skimmer över denna era. Måste bestämt ta och knappa fram lite Frank Sinatra sen också! Love it.

Fråga mig inte var ifrån jag fått denna nisch men jag vaknade en dag och bara, fick sådant sug. Samma sak med opera. ÄLSKAR opera! I det fallet hade jag en dröm om att jag besökte en operaföreställning och när jag såg the real deal var det just så bra som jag drömt det. Härligt!

Har i dag skickat in papper för att få a-kassa. Suger apröv, jag vet. Moget uttalande, jag vet. Men just nu känner jag mig lite halvstressad över att inte veta hur jobbläget ser ut. Inga besked någonstans så långt ögat når. Det enda knäcket jag har just nu är frilansjobbet, alltid något i och för sig men inget man bara kan leva på kanske.
Det är tur att man får uppskattning, söta blickar, kramar och pussar i alla fall. Och det kostar ju inget, som tur är!

Känner att jag går omkring med en liten oroskänsla i kroppen hela tiden för att så mycket förändras, på gott och ont. Lägenheten står i Hedemora och samlar damm, nya häftiga känslor i kroppen, svajigt på jobbfronten och annat att ta in. Har en känsla av att vara livrädd men vet inte för vad. Ska bli skönt att ha återträff med kuratorn igen i november så jag får spotta ur mig alla onda demoner igen.

Vad gäller lägenheten så ska jag och Nicke åka till Hedemora i morgon och spendera ett par dagar där, bara vara. Träffa lite familj och vänner kanske. Laga mat, tvätta och bara vara med varann. Låter ju hur gött som helst!

Anyways, mina vänner. Allt ordnar sig! Bara man vill!

Kommentarer
Postat av: siss

Ok. Du gillar opera o sinatra. JAG gillar Winnerbäck. OK? Let´s leave it there.

Synd att ni inte kunde komma förbi här när ni ändå passerade... men Alex kanske har några hostbaciller som hoppar omkring honom hela tiden ;) Äh, det gick ingen nöd på oss igår - gjorde lite äppelpaj me vaniljsås o så hade vi super mario afton (jag, Alex o Johannes) Hur kul som helst. :)

2009-10-29 @ 05:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0