Nu lyfter jag på locket.




En bild säger mer än tusen ord. Behöver jag säga så mycket mer - egentligen? För er som på något vis INTE vet vad det är ni tittar på, så är det ett graviditetstest och för er som inte ser de två blå strecken... Ja! Jag är gravid!

Det har inte varit lätt att hålla inne med denna gigantiska och fantastiska hemlighet på bloggen sedan dagen 2 mars då jag kissade denna vita sticka genomblöt. Var lite osäker, så jag tänkte att Äh, hellre lite mer än för lite. Blev jätteblått ganska snabbt.
Omvälvande och skrämmande men också otroligt overkligt och en lyckokänsla att det faktiskt bor någon i mig som jag och Nicke ska få rå om och uppfostra tillsammans, och som vi har skapat tillsammans. För att låta lite fint. I praktiken var det ju inte så svårt, ha ha!

Har just klivit in i vecka 12 och har äntligen börjat må någorlunda bra. När jag tänker efter så vet jag för den delen inte om jag hade haft ork att blogga om inledningsfasen av denna graviditet. Har mått fruktansvärt illa under nästan en månad och bara legat ner nästan. Blev också förkyld i samma veva, samtidigt som min morfar gick bort så det har varit lite extra mycket humörsvängningar och gråtattacker.

Men i slutet av förra veckan var det som att lyfta på hatten och allt helt plötligt blev ljust. Skönt! Så nu börjar jag mest se allmänt överviktig ut och jag känner mig sådär lagom obekväm innan magen börjar puta ordentligt.
Som pricken över i har jag fått ett sommarvikariat på Gefle dagblad som redigerare till och med början av september. Life is good. Om ni har några kommentarsviljor, shoot!

Kommentarer
Postat av: Petra

Grattis, är så glad för din skull!



Kram

2010-04-15 @ 12:32:38
URL: http://petrisens.blogg.se/lostintokyo
Postat av: sandra

Är så glad för din skull gumman! Skönt att det början vända sig till positiva saker! :D

2010-04-15 @ 22:27:50
URL: http://eyesofthesouth.bloggsida.se
Postat av: Rebecca

STORT GRATTIS! härligt med en liten bebbe på jäsning =)

2010-04-16 @ 08:41:33
URL: http://rebeccalinder.blogg.se/
Postat av: Siss

Ja - du vet var jag finns om du behöver tips och trix inför det som komma skall! Tänk - jag ska bli moster hihiiii!!! :D "Moster sykke" ;) Håller tummen för att det går bra för dig på nya jobbet också så klart, vi hörs!! Kram.

2010-04-16 @ 08:43:47
Postat av: Anonym

JAG ÄR OCKSÅ SÅ SUPERGLAAAAAAAAAAD!!! Men det vet du ju redan ;-)

2010-04-16 @ 10:16:12
Postat av: Therésa

Vem är du anonyme? :) Maria?

2010-04-16 @ 11:21:47
URL: http://storstadslantis.blogg.se/
Postat av: Malin

GRATTIS!! gud va roligt!! :) hade nästan en lite känsla av de, för du skrev förut att de skulle kunna komma att bli mer intressanta inlägg senare, förut :P å sen även på facebook när du grät till vissa serier ;D dom där graviditetshormonerna är ju inte att leka med :P



återigen; GRATTIS!! och lycka till :))



kram

2010-04-17 @ 11:12:05
URL: http://maljaa.bloggplatsen.se
Postat av: Lakrits

Ja klart det är jag! Jag skriver Lakrits varje gång men det verkar inte komma med :-)

2010-04-17 @ 14:58:02
Postat av: L-S

What can I say - GRATTIS! :)

2010-04-18 @ 11:55:00
URL: http://kallfront.blogspot.com
Postat av: Sofie

STOOOOOOOOOOOORT GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!! <3



Mysigt för er å för dig att samtidigt känna hur det växer inuti dig, fast det samtidigt är en del av dig.. Livet är bara såååå coolt med hur allt fungerar! =)



Massa grattiskramar från mig till er!

2010-04-20 @ 00:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0