Ibland måste man få svamla lite.

Jag vet inte vad jag ska skriva egentligen. Jag är en salig blandning av känslor just nu och det är svårt och urskilja vad som är vad egentligen. Framåt, bakåt, högt, lågt, upp, ner, fram och tillbaka. Glad, lättad, ledsen, munter, svårmodig, ambivalent och lycklig. Det är inte lätt och vara jag ibland. Men jag är trots allt lycklig över att jag får vara del av den här karusellen man kallar livet.

Man ramlar och man reser sig med jämna mellanrum - och nu har jag ju turen och ha en underbaring bredvid mig som fångar mig när jag råkar snubbla. Om han hinner, för ibland går det fort också... för och skämta till det lite. Jag är tacksam för så mycket trots allt, och i dag måste jag försöka se det lite extra för kvällen har inneburit mycket jobb och mycket urbening och snack när jag kom hem. Ibland möter utmaningarna en när man minst anar det! Men det fixar vi darling! Som allt annat, övertygad.

Där emellan försöker man fundera lite kring min kommande 30-årsdag, vilket känns riktigt skoj till skillnad från folk som kanske krisar. Jag tycker det ska bli jätteroligt och fylla år, träffa nära och kära, och festa till det med en fin champagne, hä hä!
Åh va jag önskar mig en bänkdiskmaskin alltså... jag orkar inte diska nå mer. Satt på toa, av alla ställen, häromdan och tänkte att nu när vi har egen tvätt och tumlare så vore ju fan diskmaskin som pricken över iet. Skulle säkert börja grina, ha ha! En Lady GaGa-biljett till spelningen i Malmö vore inte heller helt fel, eller presentkort på IKEA eller en trave med lotter.... bara för att jag älskar och skrapa, ha ha! Listan kan göras lång...

Tills dess ska jag invänta hösten med öppna armar, se färgerna skifta, krypa in i en varm famn och jobba sista dagen på Gefle dagblad på torsdag. Jefflar va tiden har gått fort. Så är det... innan man minst anar det så förändras tillvaron på ett kick igen.

Kommentarer
Postat av: Siss

Sista dagen - redan?? Oj, tiden rusar minst sagt! Men... det borde innebära att vi snart ska åka? Icke, fortfarande endast fem veckor kvar :/ Men tack för tipsen ang. din födelsedag :) Behövs! Hoppas det blir en solig och rolig dag :D

2010-08-18 @ 07:31:23
Postat av: Mamma

Det är helt otroligt att det är snart 30 år sen :P du kom till den här världen en vacker höst dag :)

känns nästan som det var igår faktiskt,när man tänker efter :)

Bra att du nämner present förslag,alltid bra att ha i fickan ;)

2010-08-19 @ 22:00:52
Postat av: Bror!

Who know's what little brother is coming with ;> Ser för övrigt fram emot din fest =)

2010-08-20 @ 11:06:42
Postat av: Lakrits

Ska försöka komma på din fest!! Vilket datum var det? Kan ju kolla fejan iofs :-) MEN har nog inte råd med varken diskmaskin eller Lady Gaga... Diskborste och youtubeklipp, duger det xD

2010-08-22 @ 12:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0