Lugnet själv.

Första dagen som arbetssökande igen i går, efter att sommarviket tagit slut på Gefle Dagblad. Men jag deppar inte så mycket över det, tvärtom. Jag är övertygad om att jag kommer få mer inhopp där och dessutom har jag lagt ut lite trådar på gamla arbetsplatser också - där det lät positivt. Är glad att jag har kontakter! Så jag oroar mig inte i onödan utan slappnar av och passar på och moja hemma i lugn och ro istället.

Det känns som att vi bara flyttade in i juni och ställde i ordning det nödvändigaste innan jag började sommarjobba och sedan har det stått. För det är som Nicke säger, det är roligast och göra sånt tillsammans. Han har så rätt, och eftersom mina jobbdagar mest har gått ut på att sova, laga matlåda, hinna umgås med Nicke o katterna och tvätta sig så har inte mycket blivit gjort.

Men nu har jag obegränsat med tid en stund - och det är så relaxing. Tittar lite på katten som sover i soffan, lyssnar på Natalie Merchant, hör Nicke vända blad i boken vid läshörnan där han sitter i fåtöljen. Och så lurar jag på en kopp java. Kikar ut på regnet och tonerna av Natalies röst lenar mina vassa tankar. Känner lite frid. Tar dagen som den kommer. Vi har borrat upp två hyllor i dag, och har pysslat med lite böcker och gardiner. Mys helt enkelt.

Jo förresten - de mailade från Gefle dagblad i går och frågade redan nu om jag ville rycka in nästa vecka. Du ser! ALLT ordnar sig. Det vet jag.

Kommentarer
Postat av: Siss

Jag tror mkt på det bror skrev i sin blogg - positiva tankar! Allt blir så mkt lättare och förhoppningsvis roligare då också, Dessutom är det smittsamt!! ;)))

2010-08-25 @ 07:50:56
Postat av: Therésa

Jaa, och vem var det tror du som lärde honom det tankesättet? ;) The secret, you know.

2010-08-25 @ 09:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0