Nu ska vi må bra!

Jag tänker smyga mig igenom december så tyst och obemärkt som det bara går. Som en liten mus. Jag ska musta mig, glögga mig, julgodisbaka och gå på knarrande snö. Strunta i om jag inte hinner med det jag tänkt från början - resonerar att allt blir nog skitbra ändå! Huvusaken man får träffa sina nära och kära.

Och att man får vara frisk och må tipptopp! För det är det jag vill mest av allt just nu, vara frisk och att allt bara rullar på. För utan hälsan, som vi ack ack tar för given så många gånger, är vi ju ingenting?! Som jag läste i en blogg, som en kvinna skriver (som på kort tid förlorat sin 20-åriga dotter i cancer och strax därefter själv drabbades av bröstcancer) ; Ta hand om varandra, stressa inte. Låt dammråttorna dansa med pepparkakssmulet och umgås istället!

Och visst fan har hon rätt? För vaad göör det med lite skit i hörnen när allt kommer omkring? Vad vi har i vår kropp, vårt hjärta och våra sinnen är det som betyder något. Sen kan ni välja och känna efter om ni vill, eller inte.

Jag tänker i alla fall inte stressa, och vad som än händer så tänker jag njuta av julen - Hoppas ni gör desamma!



En liten julhälsning från oss!


Siddis blev kompis med tomten.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Klocka, tänkte jag säga.. Kloka ord från boken ;) Hähä!

2010-12-12 @ 23:33:07
Postat av: Siss

Häpp! :) Upptäckte själv till min fasa att halva december snart har rullat iväg... :( Och tänkte då efter lite (efter att ha läst dina ord), vad har jag gjort då hittills? Jo - planerat, stressat inombords, gruvat mig för hur jag ska hinna all mat, städ, handling etc. För att inte nämna jobbet - de vill ju att man kommer och jobbar också, tyvärr. Har ju inte haft tid till det egentligen. MEN nu skiter jag i detta och tar dagen som den kommer istället, Tack Therésa! <3

2010-12-13 @ 13:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0